Szybciej i taniej
- Andrzej Maciejewski,
- 14.05.2013
Spółka Wichary Technologies obniżyła o 30% koszty telekomunikacyjne, dzięki zastosowaniu narzędzi Unified Communications.
Metryczka
Firma: Wichary Technologies sp. z o.o. / ul. Centralna 6 /42-625 Pyrzowice
Branża: przemysł
Produkty: projektowanie i produkcja urządzeń przemysłowych
Zatrudnienie: 120 osób
Zatrudnienie w dziale IT: 2 osoby
Przychody: 67,7 mln zł
Kluczowe systemy
Nazwa systemu: Netia Office Anywhere (Lync 2013)
Do czego służy: komunikacja i współpraca grupowa dla 120 pracowników firmy i jej kontrahentów
Dostawca: Netia
Nazwa systemu: Impuls EVO
Do czego służy: globalne zarządzanie przedsiębiorstwem
Dostawca: BPSC
Kierunek: zintegrowana komunikacja
"Przeprowadzka była impulsem do zmiany platformy telekomunikacyjnej w naszej firmie" - mówi Artur Wichary, dyrektor ds. produkcji i rozwoju. Poprzednia lokalizacja siedziby i oddział korzystały z klasycznych central telefonicznych, które nie mogły sprostać potrzebom komunikacyjnym firmy i powodowały duże koszty. Większość pracowników kontaktowała się z zagranicznymi partnerami poprzez łącza stacjonarne i przez telefonię komórkową. "Możliwości konfiguracji tradycyjnej telefonii wykorzystaliśmy do maksimum. Zapadła decyzja o wdrożeniu telefonii IP" - mówi Artur Wichary. "Technologia to dziedzina mi bliska, znałem możliwości telefonii IP i korzyści, jakie może wygenerować dla firmy".
W pierwszym etapie rozpoczęto rozmowy z firmami dostarczającymi infrastrukturę telekomunikacyjną. "Pierwsze propozycje były zbyt kosztowne i wymagały instalacji sprzętu na miejscu, w firmie" - wspomina dyrektor. "Był to czas finalizacji budowy i finansowania nowej siedziby". Wybrano propozycję Netii - platformę Unified Communications opartą na Lync 2013, która była dostawcą usług telekomunikacyjnych dla firmy.
Wejście w chmurę
Artur Wichary, dyrektor ds. produkcji i rozwoju Wichary Technologies.
Dziś najważniejszy jest czas reakcji. Platforma Unified Communications pomaga sprostać temu wyzwaniu.
Nie tylko rozmowa
Wichary Technologies wymienia też system ERP. Wdrożony w 2004 r. z SAP Business One ze względu na zwiększenie skali produkcji w ostatnim czasie zastąpi Impuls EVO firmy BPSC. "Nowy ERP będzie szyty na miarę. Wdrożone są obecnie moduły kadrowy i finansowy, następne będą moduły CRM, produkcja i dystrybucja. Pojawi się także moduł B2B - chcemy poprawić komunikację z dostawcami" - mówi Artur Wichary.
Platforma UC to nie tylko połączenia, ale i możliwość współpracy grupowej. "W spółce o naszym profilu ma to ogromne znaczenie. Zespoły inżynierów mogą zdalnie współpracować pomiędzy sobą lub z klientami. To realne oszczędności na podróżach" - mówi Artur Wichary. W poprzedniej lokalizacji ze względu na łącza o zbyt niskich parametrach nie wykorzystywano tele- i wideokonferencji oraz współpracy online nad dokumentami. "Jakość i płynność były nie do przyjęcia. Teraz mamy już odpowiednie łącza i rośnie częstotliwość ich wykorzystania" - dodaje.
Spółka uczy się potencjału nowej platformy. Nad nowymi możliwościami jej wykorzystania pracuje firmowy dział IT. "Mają na to czas, ponieważ o system dba nasz dostawca. Rozwiązanie jest nowe, instalacja i konfiguracja nie obyły się bez kłopotów, ale jestem przekonany, że pomoże nam usprawnić biznes" - mówi Artur Wichary. "Dział IT oszczędza także czas, wykorzystując w pomocy użytkownikom możliwości zdalnego pulpitu, który jest elementem pakietu. Migracja pracowników i sprzętu z biura do biura jest łatwiejsza, dzięki technologii IP".