Szybciej i taniej

Spółka Wichary Technologies obniżyła o 30% koszty telekomunikacyjne, dzięki zastosowaniu narzędzi Unified Communications.

Metryczka

Firma: Wichary Technologies sp. z o.o. / ul. Centralna 6 /42-625 Pyrzowice

Branża: przemysł

Produkty: projektowanie i produkcja urządzeń przemysłowych

Zatrudnienie: 120 osób

Zatrudnienie w dziale IT: 2 osoby

Przychody: 67,7 mln zł

Kluczowe systemy

Nazwa systemu: Netia Office Anywhere (Lync 2013)

Do czego służy: komunikacja i współpraca grupowa dla 120 pracowników firmy i jej kontrahentów

Dostawca: Netia

Nazwa systemu: Impuls EVO

Do czego służy: globalne zarządzanie przedsiębiorstwem

Dostawca: BPSC

Wichary Technologies projektuje i dostarcza rozwiązania dla przemysłu, górnictwa, kolejnictwa, recyklingu, technologii laserowych oraz rapid prototypingu. Współpracuje głównie z zagranicznymi kontrahentami, dostawcami i odbiorcami. W ub. r. otworzyła nową siedzibę w Pyrzowicach.

Kierunek: zintegrowana komunikacja

"Przeprowadzka była impulsem do zmiany platformy telekomunikacyjnej w naszej firmie" - mówi Artur Wichary, dyrektor ds. produkcji i rozwoju. Poprzednia lokalizacja siedziby i oddział korzystały z klasycznych central telefonicznych, które nie mogły sprostać potrzebom komunikacyjnym firmy i powodowały duże koszty. Większość pracowników kontaktowała się z zagranicznymi partnerami poprzez łącza stacjonarne i przez telefonię komórkową. "Możliwości konfiguracji tradycyjnej telefonii wykorzystaliśmy do maksimum. Zapadła decyzja o wdrożeniu telefonii IP" - mówi Artur Wichary. "Technologia to dziedzina mi bliska, znałem możliwości telefonii IP i korzyści, jakie może wygenerować dla firmy".

W pierwszym etapie rozpoczęto rozmowy z firmami dostarczającymi infrastrukturę telekomunikacyjną. "Pierwsze propozycje były zbyt kosztowne i wymagały instalacji sprzętu na miejscu, w firmie" - wspomina dyrektor. "Był to czas finalizacji budowy i finansowania nowej siedziby". Wybrano propozycję Netii - platformę Unified Communications opartą na Lync 2013, która była dostawcą usług telekomunikacyjnych dla firmy.

Wejście w chmurę

Artur Wichary, dyrektor ds. produkcji i rozwoju Wichary Technologies.

Dziś najważniejszy jest czas reakcji. Platforma Unified Communications pomaga sprostać temu wyzwaniu.

Wybór modelu chmurowego, który zdecydował o wyborze dostawcy, był poprzedzony głęboką analizą. "Liczby mówią same za siebie. Dla naszej firmy argumentów za chmurą było więcej" - mówi Artur Wichary i wymienia: brak inwestycji w infrastrukturę teleinformatyczną, serwerownię i związane z nią koszty zasilania, chłodzenia, odprowadzania ciepła. "Przez lata byłyby to zbyt duże koszty. Sprzęt się starzeje nie tylko technologicznie. Korzystając z modelu usługowego, nie mam tych zmartwień na głowie" - stwierdza dyrektor. Jego przekonanie do outsourcingu podkreśla fakt, że obok platformy komunikacyjnej w formie usługi operator telekomunikacyjny dostarcza mu także sprzęt - komputery i telefony IP. "Telefonia IP oferuje elastyczność, pozwala obniżać koszty i jest nowoczesnym narzędziem wspierającym pracę" - mówi Artur Wichary. "Nasze wydatki - koszty stałe firmowej telekomunikacji - spadły o 25-30% w stosunku do poprzedniej infrastruktury telekomunikacyjnej".

Nie tylko rozmowa

Nowy system ERP

Wichary Technologies wymienia też system ERP. Wdrożony w 2004 r. z SAP Business One ze względu na zwiększenie skali produkcji w ostatnim czasie zastąpi Impuls EVO firmy BPSC. "Nowy ERP będzie szyty na miarę. Wdrożone są obecnie moduły kadrowy i finansowy, następne będą moduły CRM, produkcja i dystrybucja. Pojawi się także moduł B2B - chcemy poprawić komunikację z dostawcami" - mówi Artur Wichary.

Artur Wichary zwraca uwagę na istotny, choć niekoniecznie wymierny na pierwszy rzut oka aspekt wykorzystania platformy Unified Communications związany z szybkością obiegu informacji. "Obecnie najważniejszy jest czas reakcji. Jeżeli nie mamy informacji lub dociera ona do nas zbyt późno, to tracimy rynek. UC to wiele udogodnień, takich jak proste wybieranie numeru, łatwość dostępu do historii połączeń. To czasem drobne informacje, ale pewne rzeczy uciekają, a mogą mieć duże znaczenie. W poprzednich systemach to nie było możliwe" - wyjaśnia.

Platforma UC to nie tylko połączenia, ale i możliwość współpracy grupowej. "W spółce o naszym profilu ma to ogromne znaczenie. Zespoły inżynierów mogą zdalnie współpracować pomiędzy sobą lub z klientami. To realne oszczędności na podróżach" - mówi Artur Wichary. W poprzedniej lokalizacji ze względu na łącza o zbyt niskich parametrach nie wykorzystywano tele- i wideokonferencji oraz współpracy online nad dokumentami. "Jakość i płynność były nie do przyjęcia. Teraz mamy już odpowiednie łącza i rośnie częstotliwość ich wykorzystania" - dodaje.

Spółka uczy się potencjału nowej platformy. Nad nowymi możliwościami jej wykorzystania pracuje firmowy dział IT. "Mają na to czas, ponieważ o system dba nasz dostawca. Rozwiązanie jest nowe, instalacja i konfiguracja nie obyły się bez kłopotów, ale jestem przekonany, że pomoże nam usprawnić biznes" - mówi Artur Wichary. "Dział IT oszczędza także czas, wykorzystując w pomocy użytkownikom możliwości zdalnego pulpitu, który jest elementem pakietu. Migracja pracowników i sprzętu z biura do biura jest łatwiejsza, dzięki technologii IP".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200