Szturm na Electro World - wideorelacja

Komentuje Wioletta Batug, Media Saturn Holding Polska (właściciel marek Media Markt i Saturn):

Oferta EW w formie gazetki wydanej z okazji otwarca salonu przedstawia produkty skierowane z pewnością do innej grupy docelowej niż Media Markt. Przedstawione produkty to w przeważającej mierze tzw. "no name" oraz starsze technologie, których my już od kilku miesięcy nie sprzedajemy.

Z obserwacji rynku chociażby polskiego i niemieckiego widzimy duże przywiązanie Polaków do produktów markowych (większe niż w Niemczech). Media Markt jest niewątpliwym numerem 1. jeżeli chodzi o produkty markowe, najniższe ceny rynkowe i szerokość asortymentu. Tę pozycję z pewnością utrzyma.

Ceny prezentowane w gazetce nie są wbrew zapowiedziom najniższymi cenami rynkowymi i nie zwiastują rewolucji na rynku elektroniki użytkowej. Markowe produkty w Media Markt można kupić w zbliżonych, bądź niższych cenach i to bez kolejki. Telewizor plazmowy 42" z reklamy EW za 3999 zł można kupić w MM w Markach za 3599 zł, a notebook Patriot za 899 zł.

Podobnego zdania są konkurenci Electro Worlda. Zaprzeczają oni jakoby szykowała się cenowa walka, nie zmienia to jednak faktu, iż obniżki cen, promocje czy próby uatrakcyjnienia ofert są bardziej niż kiedykolwiek stanowcze i śmiałe. Najciekawsze jest to, że już wkrótce Electro World otwiera kolejne sklepy a konkurencja szykuje się do zmasowanego ataku. O tym, czy dojdzie do walki na ceny, nie wiadomo. Pewne jest natomiast jedno. Na zdrowej konkurencji zykujemy najbardziej my - klienci.

Horror w hipermarketach?

Kupowanie towaru w hipermarketach nie zawsze kończy się szczęśliwie, czego dowiodło nasze "hipermarketowe śledztwo" z którego wynikami możecie zapoznać się w artykule Hipermarketowy horror - zakup kontrolowany czyli test hipermarketów i supermarketów elektronicznych. O ile kupowanie w hipermarkecie elektroniki użytkowej jest w miarę bezpieczne (pomijamy oczywiste minusy w rodzaju braku możliwości dokonania rzetelnej oceny oferowanego tam sprzętu - niemożność odsłuchu, konieczność oceny jakości obrazu na podstawie beznadziejnego sygnału antenowego, itp), to już przed kupnem tam komputerów powinniście się solidnie zastanowić.

Lista pirackich programów oferowana przez sprzedawcę jednego z hipermarketów.

Co czeka Was podczas zakupu peceta - przestarzałe konfiguracje, pracujące pod kontrolą archaicznego systemu DOS. Chaos i niekompetencja obsługi. Brak podstawowych informacji technicznych i niejasne zasady udzielania gwarancji. Co ciekawe w hipermarketach możecie się nawet zaopatrzyć w.... pirackie oprogramowanie. Oto, co może spotkać klientów decydujących się na zakup komputera w supermarkecie.

Uwadze naszych czytelników polecamy także materiały dźwiękowe, zarejestrowane podczas prac nad artykułem (nasi dziennikarze nagrali je ukrytym dyktafonem w jednym z warszawskich hipermarketów. Posłuchajcie jak wygląda sprzedaż i sami oceńcie fachowość kierownika działu komputerowego):

Plik audio MP3 z jakością 96 Kbps

Plik audio MP3 z jakością 128 Kbps

Plik audio MP3 z jakością 256 Kbps

Chcecie więcej? Zapraszamy do lektury.


TOP 200