Sztuczna inteligencja napędza ogromny wzrost biznesowy - Computerworld

Sztuczna inteligencja napędza ogromny wzrost biznesowy


Zamieszanie, które powstało wokół technologii sztucznej inteligencji, jest zupełnie zrozumiałe. Prawidłowo zastosowana, umożliwia rozwój biznesowy praktycznie bez ograniczeń. Ma jednocześnie potencjał pozwalający budować sukces w przyszłości. Sztuczna inteligencja już dziś oferuje możliwości, które miały pojawić się dopiero w przyszłości. Tym samym daje szansę na wygranie wyścigu, w którym ostatecznym celem jest w pełni "cyfrowa organizacja". Dlatego oczekuje się, że wydatki na sztuczną inteligencję i rozwiązania kognitywne będą każdego roku, aż do 2021 roku, wzrastać o 50%.

Niemniej, w miarę jak coraz więcej firm zaczyna interesować się sztuczną inteligencją, warto zwrócić uwagę na związane z nią nieodłącznie wyzwania. Sztuczna inteligencja, pomimo całego obecnego szumu, nadal znajduje się we wczesnej fazie rozwoju. Dlatego nie ma jednego uniwersalnego przepisu na sukces.

Z pewnością otwiera ona nieprawdopodobne możliwości biznesowe i łatwo zrozumieć, dlaczego tak wiele korporacji uruchamia projekty w tym obszarze. Jednak wszystkie firmy zmierzające w tym kierunku muszą wyznaczyć własną ścieżkę, odbiegającą od tradycyjnych strategii, które zablokują innych. Ten nowy, "inny" sposób myślenia to jedyna szansa, żeby ostatecznie zostać „cyfrowym liderem”.

Wielkie możliwości, to zarazem wielkie przeszkody

Największy problem, jaki dostrzegamy w wielu przedsiębiorstwach, dotyczy zrozumienia, jak wykorzystać sztuczną inteligencję. Wiele organizacji chce zastosować sztuczną inteligencję tak szybko, jak to możliwe, ale napotyka problem: nie wie, w jaki sposób wykorzystać ją do odniesienia korzyści lub zoptymalizowania określonego zadania, ze względu na złożoność IT.

Sztuczna inteligencja to przedsięwzięcie znacznie szersze niż tylko projekt IT. Właścicielami biznesowymi powinni być przedstawiciele biznesu w skali całej organizacji. Dlatego firmy powinny szukać forów dyskusyjnych i miejsc do testowania pomysłów. Na przykład w Lenovo niedawno otworzyliśmy trzy centra innowacji dla naszych klientów, w których wspólnie dyskutujemy, testujemy i wdrażamy innowacje.

Firmy, które z powodzeniem pokonają wyzwania związane z wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji, zyskają ogromny impuls rozwojowy. Równocześnie umożliwi to rozkwit ich inicjatywy IT.

Potrzeba eksperckiego doradztwa

Sztuczna inteligencja i technologia uczenia maszynowego stają się coraz bardziej powszechne. Wiele branż już zaczyna odnosić z nich duże korzyści. Rolnictwo, nauka i opieka zdrowotna należą do tej grupy, która wykorzystując te technologie, zapewnia lepszą jakość usług i produktów. Od doskonalenia zarządzania uprawami w związku z suszą do podnoszenia skuteczności pracy radiologów - sztuczna inteligencja stanowi motor optymalizacyjny dla tych rozwiązań.

Za tymi inicjatywami kryje się definiowane programowo centrum danych, zbudowane w celu wykorzystania mocy sztucznej inteligencji. Jednak przedsiębiorstwa muszą dysponować dodatkową elastycznością, pozwalającą się dostosować. Sprowadza się to ostatecznie do tego, że technologie nie mogą utrudniać działalności biznesowej. W związku z tym bardzo ważne jest, żeby organizacje współpracowały z partnerami, którzy inwestują w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Tylko w ten sposób będą mogły maksymalnie wykorzystać swoje inicjatywy. Właśnie dlatego przyspieszamy nasze projekty związane ze sztuczną inteligencją, mające na celu generowanie nowych i wartościowych informacji dla biznesu oraz nauki.

Sztuczna inteligencja napędza przyszłość

Możliwości sztucznej inteligencji są nieograniczone. Przykładowo, uniwersytet NCSU (North Carolina State University) używa sztucznej inteligencji, aby zaoferować rolnikom pomoc w okresach suszy. Dzięki temu farmerzy mogą dostosować swoje plany uprawowe albo lepiej przygotować inwestycje. Odbywa się to za pomocą geoprzestrzennego motoru przetwarzania obrazu, który wykorzystuje dane pogodowe i uczenie maszynowe do przewidywania wpływu suszy na pola uprawne.

Aby czerpać podobne korzyści, firmy muszą mieć solidne fundamenty i dobrze rozumieć technologię. Wszystko zaczyna się od elastycznego centrum danych, które definiowane jest przez przyszłe wymagania i optymalizowane pod kątem sztucznej inteligencji. To jedyne podejście pozwalające obsłużyć ogromne ilości danych niezbędnych dla wszystkich modeli sztucznej inteligencji.

Tylko właściwa infrastruktura, w połączeniu z nowym sposobem myślenia, pozwoli firmom wyróżnić się dziś na tle konkurencji.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.