Sztuczna inteligencja Google’a w biurze podróży

Już tego lata internetowe biuro podróży Priceline uruchomi zaawansowanego chatbota do planowania podróży, którego firma określa jako „osobistego concierge’a”.

tigertravel / Pixabay

Amerykańskie internetowe biuro podróży Priceline, będące częścią Booking Holdings, zapowiedziało nieodległy debiut zaawansowanego chatbota do planowania podróży, który będzie m.in. udzielał wskazówek dotyczących hotelu i zachowywał się jak „osobisty concierge” dostosowany do użytkowników, powiedział Martin Brodbeck, dyrektor ds. technologii Priceline w rozmowie z agencją Reutera. Chatbot podpowie np. jakich atrakcji w okolicy możemy spodziewać się w czasie planowanego pobytu.

Nowe narzędzia z działu chmury Google dają Priceline dostęp do generatywnej sztucznej inteligencji, takiej jak technologia stojąca za ChatGPT, która może redagować tekst tak, jakby napisał go człowiek. Narzędzia te wyodrębniają również informacje, takie jak ceny hoteli, z istniejących danych. Sztuczna inteligencja Google wygeneruje sugestie dotyczące kodowania dla setek programistów w Priceline, poinformował Brodbeck. Priceline zastosuje możliwości wyszukiwania Google w intranetach pracowników, zaś sztuczna inteligencja przyspieszy marketing popularnych miejsc docelowych.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić

Dla Google przyciąganie biznesu za pomocą sztucznej inteligencji stanowi potencjalny sposób na wypełnienie luki w stosunku do rywali Amazona i Microsoftu, ponieważ od dawna jest dostawcą chmury nr 3 na świecie.

Możliwość tworzenia aplikacji na bazie generatywnej sztucznej inteligencji, której pionierem jest Google, przyciągnęła ostatnio biznes, powiedział Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud. „Mamy teraz do czynienia z czymś w rodzaju „momentu kambryjskiego”, w którym następuje eksplozja tej technologii”, powiedział Kurian agencji Reutera, odnosząc się do niezwykłego okresu prehistorycznego, w którym pojawił się szeroki wachlarz nowych gatunków. Odmówił odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób bezpłatne podglądy korporacyjne wpływają na rentowność Google Cloud.

Dla Priceline zastosowanie nowatorskiej technologii na swojej stronie internetowej może pomóc w rywalizacji z niezliczonymi platformami, które sprzedają opcje podróży, z których niektóre badają, jak konsumenci reagują na sztuczną inteligencję.

Rywalizująca bezpośrednio z Priceline Expedia Group już zapowiedziała, że ChatGPT będzie zasilał rozmowy w jej aplikacji na smartfony, aby zainspirować podróżnych.

Zarówno Expedia, jak i Kayak, inna witryna należąca do Booking Holdings, zintegrowały swoje sugestie dotyczące podróży za pomocą funkcji w samodzielnym programie ChatGPT. Sam Google od dawna stanowi konkurencję dla Priceline, choć Brodbeck powiedział, że jego możliwości w zakresie chmury były tym, co doprowadziło do partnerstwa.

Źródło informacji: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200