Sześć sposobów na znalezienie dewelopera mobilnego

Tworzenie aplikacji mobilnych to najbardziej poszukiwana umiejętność IT. Jednym ze sposobów na znalezienie talentów w obszarze rozwiązań mobilnych jest ich podkupienie. Nie zawsze jest to możliwe. Oto wskazówki rekruterów i specjalistów IT, którzy zmierzyli się z tym wyzwaniem.

1. Łączenie sił z marketingiem

Duże zainteresowanie technologiami mobilnymi wynika z działań marketingowych podejmowanych przez firmy. Jak przewiduje firma doradcza Gartner, wydatki działów marketingu na inwestycje w obszarze IT do 2017 r. przekroczą wydatki działów IT w tym zakresie. „To znacząca zmiana” – mówi Michael Kirven, założyciel i prezes Mondo, firmy dostarczającej usługi IT. „Po raz pierwszy specjaliści marketingu inwestują w nowe rozwiązania technologiczne w celu generowania zysków i wartości dla akcjonariuszy”. Jeśli chodzi o zasoby technologiczne w obszarze marketingu, można zaobserwować potężną konkurencję.

Poszukiwani są zwłaszcza deweloperzy rozwiązań front-end i UI z doświadczeniem w pracy z HTML 5, którzy rozumieją, że strony mobilne powinny być przede wszystkim przyjazne dla użytkownika. Jak twierdzi Kirven, w wielu przypadkach dyrektorzy IT rywalizują z dyrektorami marketingu o te same zasoby. „Muszą oni osiągnąć podobne wyniki końcowe, a to oznacza ostrą rywalizację o cenne i pożądane umiejętności” – dodaje.

2. Gotowość do działania

Jeśli chodzi o tak poszukiwane umiejętności jak tworzenie aplikacji mobilnych, zawsze trzeba być gotowym do skoku. „Radzimy firmom, aby szybko podejmowały decyzje” – mówi Michael Kirven. „Trzeba być przygotowanym na szybkie i skuteczne działanie, dysponować uporządkowanym i przejrzystym budżetem, mieć w zespole pracowników umiejących podejmować decyzje pod presją czasu”.

3. Maksymalne wykorzystanie mechanizmu poleceń

„Aplikacje mobilne będą podstawą naszego działania w 2014 r.” – stwierdza Tim Elkins, dyrektor ds. IT firmy Prime Lending. Dziś firma zatrudnia tylko jednego dewelopera aplikacji mobilnych, dlatego rekrutacja nowych pracowników będzie ważnym celem. „Poszukując odpowiednich kandydatów na deweloperów, musieliśmy wykazać się kreatywnością. Chociaż współpracowaliśmy z największymi agencjami pracy, nie mogliśmy znaleźć właściwego kandydata. Jak już go znaleźliśmy, miał do wyboru trzy inne oferty” – mówi Elkins.

Radzi więc, aby uciec się do tradycyjnych sposobów i korzystać z poleceń obecnych pracowników, innych firm w branży i znajomych. „Ważne, aby dotrzeć do deweloperów, którzy w danej chwili nie poszukują aktywnie pracy” – dodaje.

4. Motywowanie obecnych pracowników

Elkins umożliwia swoim pracownikom zapoznanie się z tematyką tworzenia rozwiązań mobilnych. Kilku z nich wykazało się na tyle dużą motywacją, że w swoim wolnym czasie udoskonaliło umiejętności w tym zakresie. „Jeśli tylko mamy taką możliwość i pozwala na to czas, zachęcamy pracowników do rozwijania umiejętności. Na przykład rok temu, w ramach Halloween, nasi deweloperzy stworzyli grę na urządzenia mobilne, którą udostępniliśmy publicznie. To była dobra okazja do nauki i eksperymentowania” – mówi.


TOP 200