Systemy wideokonferencyjne a rozwój biznesu

Jakie są fakty

Z ankiety przeprowadzonej na początku 2012 roku przez Network Instruments wśród 163 przedstawicieli dużych firm z USA, Europy i Azji, wynika, że największymi problemami związanymi z wykorzystaniem systemów wideo są: zapewnienie odpowiedniej przepustowości sieci, monitorowanie obciążeń i bezpieczeństwo.

Jednocześnie ok. 60% z badanych firm już wdrożyło systemy typu cloud computing i przewiduje, że w ciągu roku 1/3 aplikacji będzie funkcjonowała w tym modelu (wzrost o 10% w porównaniu do poprzedniego roku). Jeśli chodzi o aplikacje, to 55% wykorzystuje systemy wideokonferencyjne, a w tym roku liczba ta ma wzrosnąć do 70%. Wśród użytkowników systemów wideokonferencyjnych 75% ma własne pokoje konferencyjne, a 60% korzysta z komputerów PC.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Kwanty od OVHCloud dla edukacji

Z kolei według badań przeprowadzonych przez firmę Vanson Bourne, ponad 3/4 średnich i dużych firm w Wielkiej Brytanii wykorzystuje lub ma w najbliższych planach wdrożenie systemu UC. A w opinii brytyjskich użytkowników najważniejsze aplikacje w strategiach rozwijania UC to VoIP, właśnie wideokonferencje i systemy IM (Instant Messagaing). Z ankiety wynika też, że jedna trzecia firm największą wagę przykłada do wdrożenia systemów pracy grupowej i narzędzi do sygnalizowania dostępności pracowników. Natomiast z biznesowego punktu widzenia, najważniejsze zalety UC, to zdaniem ponad połowy ankietowanych, możliwość zwiększenia produktywności pracowników oraz elastyczności zadań wykonywanych przez osoby mobilne.

Komentując wyniki tych badań, Rufus Grig, dyrektor ds. technologii z firmy Azzurri, mówi: “Jako koncepcja, ujednolicona komunikacja UC ma burzliwą historię. Technologia ta często była postrzegana jako marketingowe hasło stworzone przez producentów, którzy starali się sprzedać własne firmowe rozwiązania, nie myśląc o realnych korzyściach biznesowych jakie mogą uzyskać odbiorcy. Z czasem jednak to się zmieniło, bo użytkownicy zaczęli tworzyć własne wizje UC i z dostępnych na rynku technologii i rozwiązań wybierać elementy, które najlepiej pasują do ich specyficznych wymagań".


TOP 200