Systemy bankowe przyjazne dla klienta

Pod takim tytułem odbyło się na Infosystemie seminarium zorganizowane przez Centrum Promocji Informatyki (FRTK) i stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO. Imprezę zaszczycił obecnością prezes Związku Banków Polskich, Marian Krzak.

Pod takim tytułem odbyło się na Infosystemie seminarium zorganizowane przez Centrum Promocji Informatyki (FRTK) i

stowarzyszenie Polski Rynek Oprogramowania PRO. Imprezę zaszczycił obecnością prezes Związku Banków Polskich, Marian Krzak.

W toku seminarium przedstawiono konkretne systemy bankowe w aspekcie ich przyjazności dla użytkownika - a więc przede wszystkim pracownika banku, a w dalszej konsekwencji, dla jego klienta. Mirosław Tocicki z firmy Multitrade prezentował rozwiązania systemu Multibank mające na celu skrócenie czasu obsługi klienta przy ladzie i kasie. Z kolei przedstawiciel bydgoskiej firmy SABA omówił możliwości i wymagania dla systemu bankowego w zakresie uzyskiwania sprawozdań, raportów, wydruków i analiz. Wytrzymali na brak klimatyzacji uczestnicy mogli po przerwie wysłuchać wystąpienia Andrzeja Daty z krakowskiego SoftNetu nt. rozwiązań w systemie BankNet, a następnie Jacka Piłata z CSBI.

Ostatnie wystąpienie, które dotyczyło oczywiście systemu CSBI Bankier, sprowokowało pytania o narzędzia, którymi tworzone są poszczególne systemy bankowe. Niestety, słuchacze nie doczekali się odpowiedzi na pytanie, czy język Pascal może być lepszy w pewnych okolicznościach od języka czwartej generacji Informix lub Progress? Ogólny wniosek, na który zgodzili się chyba wszyscy uczestnicy seminarium, był następujący: wymagania banków, jako klientów firm software'owych zbliżają się do siebie. W związku z tym zbliżają się również do siebie cechy funkcjonalne wszystkich sprzedawanych systemów. Oczywiście różnice pozostają w konkretnych realizacjach i mogą się ujawnić dopiero po upływie dłuższego czasu.


TOP 200