Symantec pozbywa się biznesu APM

Firma ogłosiła plan sprzedaży biznesu Application Performance Manager (APM). Biznes ten opiera się na technologii Veritas (przejętej przez Symantec), która w roku 2003 została z kolei uzyskana w wyniku przejęcia Precise Software Solutions. Zamiar kupna zgłosiła firma Vector Capital.

Analitycy rynku uważają, że sprzedaż ta jest oznaką odchodzenia takich dostawców jak Symantec i potencjalnie EMC od rozwiązań APM na rzecz zarządzania i bezpieczeństwa. Pozbycie się biznesu APM oznacza także, że Symantec zdecydował się pozostawić działkę APM w rękach dostawców rozwiązań BSM (Business Service Management), takich jak BMC, CA, HP czy IBM. Technologia BSM, która zawiera także technologię APM, pozwala zespołom IT oceniać jak wydajność infrastruktury i aplikacji wpływa na procesy biznesowe.

Symantec podpisał z firmą Vector porozumienie, w ramach którego Symantec nadal będzie sprzedawał oprogramowanie APM i prowadził obsługę techniczną jego użytkowników.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200