Symantec - nowy Norton, nowa aktywacja

Korporacja Symantec dołączyła do grona firm, które za przykładem Microsoftu, zastosują w swoich najnowszych produktach aktywację zakupionego oprogramowania drogą internetową. Podobne rozwiązania planują wprowadzić również Adobe oraz Macromedia.

Symantec - nowy Norton, nowa aktywacja
Najnowsza wersja aplikacji antywirusowej Norton Antivirus 2004, której premierę Symantec przewiduję na przyszły miesiąc, będzie wymagała takiej aktywacji. W przyszłym roku obejmie to prawdopodobnie również inne oprogramowanie firmy. Jej przedstawiciele podkreślają, iż chcą w ten sposób zabezpieczyć klientów, wskazując przy tym na niebagatelną liczbę nielegalnych kopii swoich produktów znajdujących się już na rynku, ocenianą na ok. 3,5 mln sztuk.

Technologia aktywacji poprzez Internet, po raz pierwszy zastosowana w Microsoft Windows XP, została zaprojektowana przez firmę Macrovision. Symantec podkreśla, iż implementacja w nowym Nortonie jest zbliżona do pierwowzoru, lecz nie używa technologii Macrovision. System generuje alfanumeryczny kod, powiązany ściśle z konfiguracją komputera, przechowuje go na dysku twardym i pozwala na maksymalnie 5 aktywacji tego samego produktu na danej maszynie (na wypadek możliwych zmian w konfiguracji komputera).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200