Symantec: nowa wersja Altiris
- Józef Muszyński,
- IDG News Service,
- 16.03.2009, godz. 13:24
Firma udostępniła wersję 7.0 zestawu Altiris do zarządzania klientem i serwerem, która ma zapewnić użytkownikom obniżenie kosztów zarządzania "cyklem życia" zasobów IT i lepsze zintegrowanie tej technologii z istniejąca infrastruktura IT, zarówno w zakresie produktów Symantec jak i innych dostawców.
Wśród nowych mechanizmów Altiris Client Management Suite 7.0 jest inteligentne zarządzanie oprogramowaniem, które dostarcza administratorom dodatkowe, bardziej szczegółowe informacje związane z audytem i klasyfikacją oprogramowania, zapewnia automatyczne dostarczanie uaktualnień oprogramowania i wymuszanie polityki korporacyjnej w zakresie użytkowania oprogramowania a także audyt w zakresie rzeczywistego wykorzystywania oprogramowania.
W Altiris Server Management Suite 7.0 firma skupiła się na istotnych elementach zarządzania serwerem, które są niezbędne dla utrzymania wysokiego poziomu dostępności systemu. W nowej wersji ulepszono zintegrowane monitorowanie wydajności i możliwości wydawania alarmów. Skonsolidowano zarządzanie zdarzeniami za pośrednictwem konsoli zdarzeń, która agreguje dane o zdarzeniach i koreluje oddziaływanie incydentów na system. Generalnie, ulepszenia w wersji 7 są ukierunkowane na użytkownika końcowego.
Firma Symantec przejęła spółkę Altiris w roku 2007 z zamiarem połączenia jej rozwiązań do zarządzania zasobami, wykorzystującymi konfiguracyjną bazę danych, ze swoimi własnymi technologiami zarządzania bezpieczeństwem punktów końcowych.