Symantec likwiduje usługę Backup Exec.cloud
- Janusz Chustecki,
- 27.11.2013, godz. 22:15
Symantec ujawnił w liście e-mail adresowanym do partnerów, że zamierza wkrótce zlikwidować chmurową usługę Backup Exec.cloud, która pozwala użytkownikom przechowywać kopie zapasowe danych w zdalnym magazynie. Firma pisze w wiadomości, że zacznie pod koniec grudnia informować o tym fakcie użytkowników, a z początkiem stycznia przyszłego roku zlikwiduje definitywnie usługę i przestanie ją odnawiać.
Powodem zlikwidowania usługi (która weszła na rynek zaledwie rok temu, razem z pakietem noszącym nazwę Backup Exec 2012) ma być słabe zainteresowanie użytkowników, którzy poszukują bardziej zaawansowanych rozwiązań, a więc takich, które oferują opcje niedostępne w Backup Exec.cloud. Chodzi tu głównie o funkcjonalności obsługujące urządzenia mobilne czy pozwalające automatycznie synchronizować czy współużytkować dane przechowywane w różnych miejscach, których Backup Exec.cloud nie oferuje albo które wspiera w ograniczonym stopniu.
Symantec ma obecnie w ofercie inne rozwiązania, które pod tym względem w pełni spełniają oczekiwania użytkowników, takie jak np. Norton Zone. Firma informuje, że po zlikwidowaniu usługi Backup Exec.cloud skoncentruje swoją uwagę właśnie na tych produktach, wzbogacając je z czasem o kolejne funkcjonalności.
Zobacz również:
Poproszony o skomentowanie swojej decyzji, Symantec odpowiada, że wpisuje się ona w nową strategię zmierzającą do uporządkowania aktualnej oferty firmy w tym obszarze. Wiąże się to też zapewne również tym, że w 2012 r. funkcję CEO objął w firmie Steve Bennett. Symantec zapewnia jednocześnie, że usługa będzie wspierana technicznie do 6-go stycznia 2015 roku, a aktualni użytkownicy będą mogli z niej korzystać do końca rocznej subskrypcji.
Ci użytkownicy, którzy wykupili usługę na kilka lat, zostaną poinformowani przez firmę o sposobie rozliczenia się (i o ewentualnej rekompensacie za jej wycofanie) w późniejszym terminie. Symantec ma im zaproponować inne usługi po promocyjnej cenie lub przejście np. na Norton Zone.
Z informacji podanych przez Symantec wynika, że migracją danych na nową usługę będą się wtedy musieli zajmować sami użytkownicy, a po wygaśnięciu subskrypcji usługi Backup Exec.cloud, wszystkie objęte nią dane, przechowywane w chmurze, będą z niej definitywnie wymazane.