Świetlana przyszłość m-commerce?

W ciągu następnych kilku lat Europa stanie się największym rynkiem usług m-commerce - wynika z raportu firmy Cahners In-Stat Group. Rozwój mobilnych usług stymulowany będzie ogólną popularnością telefonii komórkowej w Europie oraz stopniowym wprowadzaniem usług trzeciej generacji.

Analitycy z Cahners In-Stat Group przewidują, że w ciągu następnych kilku lat Europa stanie się największym rynkiem usług m-commerce. Rozwój takich usług stymulowany będzie, zdaniem analityków, stopniowym wprowadzaniem na Starym Kontynencie telefonii komórkowej trzeciej generacji (3G). Niebagatelny wpływ na popularyzację m-commerce będzie miała również popularność telefonów komórkowych w Europie. Według autorów raportu, największe szanse na zajęcie drugiego miejsca w tym technologicznym wyścigu ma Japonia.

"WAP (Wireless Application Protocol), 3G czy inne technologie umożliwiające bezprzewodowy dostęp do Internetu stały się ostatnio jakby mniej popularne. Przyczyn jest kilka - te ważniejsze to słaby rozwój infrastruktury oraz nikłe zainteresowanie klientów. Jesteśmy jednak pewni, że do 2005 r. m-commerce będzie się intensywnie rozwijał" - mówi przedstawiciel Cahners In-Stat Group.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • Spadek sprzedaży pecetów
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200