Świąteczny tłok w Amazon.com
- Maciej Obuchowicz,
- 28.12.1999
Już drugi rok z rzędu Amazon.com, popularna księgarnia internetowa, wiedzie prym pod względem liczby klientów, którzy odwiedzają sklepy online w okresie świątecznym. W Stanach Zjednoczonych okres świątecznych zakupów zaczyna się już po Święcie Dziękczynienia (czwarty czwartek listopada).
Już drugi rok z rzędu Amazon.com, popularna księgarnia internetowa, wiedzie prym pod względem liczby klientów, którzy odwiedzają sklepy online w okresie świątecznym. W Stanach Zjednoczonych okres świątecznych zakupów zaczyna się już po Święcie Dziękczynienia (czwarty czwartek listopada).
Jak wynika z danych nowojorskiej agencji Media Metrix, podczas 4-tygodniowego świątecznego szczytu zakupów, strony Amazon.com odwiedziło 6 mln osób (unique visitors).
Na kolejnych pozycjach znalazły się serwisy: Ebay.com (4,1 mln odwiedzających), Etoys.com (1,9 mln), Toysrus.com (1,7 mln) oraz Barnesandnoble.com (1,6 mln).
Szczególnie duża liczba osób odwiedzających serwisy detalicznego handlu elektronicznego została odnotowana w tygodniu kończącym się 19 grudnia. Ruch w Amazon.com wzrósł wtedy o 95%, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Największy wzrost odwiedzin odnotował jednak internetowy serwis Toysrus.com, gdzie współczynnik ten wyniósł 373%.