Surface Hub Microsoftu opóźniony

Klienci, którzy zamówili Microsoft Surface Hub będą musieli poczekać na jego dostawę o cztery miesiące dłużej, niż zapowiadano.

Klienci, którzy zamówili Microsoft Surface Hub – urządzenie do pracy grupowej, łączące funkcje multimedialnej tablicy, ekranu i systemu telekonferencyjnego – będą musieli poczekać na jego dostawę nieco dłużej, niż wstępnie zapowiadano. Firma z Redmond poinformowała właśnie, że pierwsze Surface Huby trafią do klientów na początku 2016 r., czyli o cztery miesiące później niż pierwotnie zakładano.

Microsoft rozpoczął przyjmowanie zamówień na Surface Hub 1 lipca – firma zachwala urządzenie jako idealne rozwiązanie dla firm, w których często pracuje się w grupach (zarówno w jednej lokalizacji, jak i w kilku - zdalnie). Jest to de facto wielki ekran (dostępne będą dwie wersje: 55 i 84”), wyposażony w dotykowy wyświetlacz, kamery oraz cały zestaw przeznaczonych dla użytkowników biznesowych aplikacji. Mają to być zarówno dostosowane do specyfiki urządzenia wersje znanych już aplikacji biznesowych Microsoftu (PowerPoint czy biznesowa wersja Skype’a), jak i – w przyszłości – zupełnie nowe programy.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Zdaniem przedstawicieli firmy, Surface Hub ma potencjał by zrewolucjonizować pracę w grupach – poprzez znaczne ułatwienie dostępu do dokumentów, wymiany informacji, czy po prostu wizualizowania danych. Urządzenie po raz pierwszy zaprezentowano w styczniu bieżącego roku, na konferencji poświęconej Windows 10. Wtedy też ujawniono, że 84-calowy model, z ekranem o rozdzielczości 4K, kosztować będzie 20 tys. USD. Mniejszy – 55”, rozdzielczość Full HD – to koszt rzędu 7 tys. USD. Surface Hub sprzedawany jest za pośrednictwem sieci partnerów Microsoftu.

Urządzenie postrzegane jest przez Microsoft jako element szerszej strategii, mającej wypromować i spopularyzować Windows 10 (innym przykładem takiego sprzętu jest system holograficzny HoloLens).

Warto dodać, że po pierwszych zapowiedziach i prezentacjach Surface Hub opinie komentatorów były mieszane – wiele osób nie wróżyło projektowi wielkich szans. Okazuje się jednak, że zainteresowanie klientów biznesowych jest większe niż spodziewał się Microsoft – to właśnie to jest przyczyną przesunięcie o kilkanaście tygodni momentu rozpoczęcia dostaw do klientów. Dodajmy, że Microsoft już przed dwoma tygodniami informował, że będzie musiał przesunąć ten termin – teraz doprecyzowano, że sprzęt zacznie trafiać do użytkowników od 1 stycznia 2016 r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200