Sun przedstawił nową strategię internetową

Sun Open Net Environment (ONE) ma być z założenia konkurencyjny wobec strategii .NET Microsoftu, którą gigant z Redmond ogłosił ubiegłej wiosny.

Sun Microsystems przedstawił nową strategię internetową - Sun Open Net Environment (ONE) - która z założenia ma być konkurencyjna wobec inicjatywy .NET Microsoftu. Sun ONE jest architekturą służącą do tworzenia i wdrażania usług internetowych, określanych przez producenta mianem Smart Services (usług inteligentnych).

Nowa inicjatywa Suna opiera się na technologii narzędzi programistycznych Forte i rozwiązań serwerowych iPlanet, stworzonych w ramach sojuszu Suna z Netscape Communications. Choć producent nie wymienia konkretnych nazw, wiadomo że nowe usługi będą zgodne z obowiązującymi już standardami: XML, SOAP (Simple Object Access Protocol), UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) oraz WSDL (Web Services Description Language).

Zobacz również:

Scot McNealy, szef Suna, podczas prezentacji nowej strategii, stwierdził, że Sun ONE powinna dać solidne podstawy do tworzenia tzw. inteligentnych usług internetowych, które będą dostępne z poziomu różnych urządzeń komputerowych. Wymienił tu komputery PC, urządzenia naręczne, telefony komórkowe oraz systemy komunikacyjne wykorzystywane w samochodach.

Kolejne elementy infrastruktury Sun ONE mają pojawić się na rynku w ciągu kolejnych dwóch lat. Wśród nich ma być pięć nowych aplikacji handlu elektronicznego tworzonych przez iPlanet oraz mechanizm wdrażania usług internetowych zgodny z XML i wspomnianymi już wcześniej standardami.

Przedstawiciele firmy poinformowali także, że już 40. niezależnych producentów oprogramowania i partnerów technologicznych zdecydowało się na wspieranie i wykorzystywanie technologii Sun ONE.

***

Microsoft zapowiedział Visual Studio for Applications