Sun przedstawił nową strategię internetową

Sun Open Net Environment (ONE) ma być z założenia konkurencyjny wobec strategii .NET Microsoftu, którą gigant z Redmond ogłosił ubiegłej wiosny.

Sun Microsystems przedstawił nową strategię internetową - Sun Open Net Environment (ONE) - która z założenia ma być konkurencyjna wobec inicjatywy .NET Microsoftu. Sun ONE jest architekturą służącą do tworzenia i wdrażania usług internetowych, określanych przez producenta mianem Smart Services (usług inteligentnych).

Nowa inicjatywa Suna opiera się na technologii narzędzi programistycznych Forte i rozwiązań serwerowych iPlanet, stworzonych w ramach sojuszu Suna z Netscape Communications. Choć producent nie wymienia konkretnych nazw, wiadomo że nowe usługi będą zgodne z obowiązującymi już standardami: XML, SOAP (Simple Object Access Protocol), UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) oraz WSDL (Web Services Description Language).

Scot McNealy, szef Suna, podczas prezentacji nowej strategii, stwierdził, że Sun ONE powinna dać solidne podstawy do tworzenia tzw. inteligentnych usług internetowych, które będą dostępne z poziomu różnych urządzeń komputerowych. Wymienił tu komputery PC, urządzenia naręczne, telefony komórkowe oraz systemy komunikacyjne wykorzystywane w samochodach.

Kolejne elementy infrastruktury Sun ONE mają pojawić się na rynku w ciągu kolejnych dwóch lat. Wśród nich ma być pięć nowych aplikacji handlu elektronicznego tworzonych przez iPlanet oraz mechanizm wdrażania usług internetowych zgodny z XML i wspomnianymi już wcześniej standardami.

Przedstawiciele firmy poinformowali także, że już 40. niezależnych producentów oprogramowania i partnerów technologicznych zdecydowało się na wspieranie i wykorzystywanie technologii Sun ONE.

***

Microsoft zapowiedział Visual Studio for Applications