Sun i Netscape połączą swoje oprogramowanie internetowe

Po zakończeniu operacji połączenia America Online (AOL) z Netscape Communications przedstawiciele obu firm wraz z Sun Microsystems przedstawili szczegółowe plany wspólnego rozwoju oprogramowania Sun i Netscape.

Po zakończeniu operacji połączenia America Online (AOL) z Netscape Communications przedstawiciele obu firm wraz z Sun Microsystems przedstawili szczegółowe plany wspólnego rozwoju oprogramowania Sun i Netscape.

Zaprezentowano strategię ukierunkowaną na połączenie się w zakresie infrastruktury Internetu, aplikacji do handlu elektronicznego, przeglądarek i dostarczenia klientom ujednoliconej oferty produktów, począwszy od wspólnej sieci sprzedaży i działów technicznych. Sun i Netscape będą nadal pracować nad rozwojem dotychczas konkurencyjnych produktów, dzięki czemu ich dotychczasowi użytkownicy nie pozostaną pozbawieni wsparcia. Pierwszy wspólnie stworzony produkt powinien być dostępny na początku przyszłego roku.

Określono kilka grup wspólnie rozwijanych produktów: m.in. serwery WWW, serwery aplikacji, oprogramowanie komunikacyjne i pocztowe. Podano też przybliżone terminy ich dostępności na rynku. Odpowiednie aplikacje pojawią się na rynku w następujących terminach:

Maj 1999 r.

Netscape Application Server (NAS) 4.0

II kwartał 1999 r.

Netscape Messaging Server 4.1

Netscape Calendar Manager 4.0

III kwartał 1999 r.

Netscape Enterprise Server 4.0

Netscape FastTrack Server 4.0

Sun Internet Mail Server 4.0

II połowa 1999 r.

Alliance 5.0 directory/security server

Alliance Meta Directory

Certificate Management Suite 4.0

I kwartał 2000 r.

Alliance Messaging Server 5.0

Alliance Calendar Server 5.0

Alliance Enterprise Server 5.0

Alliance FastTrack Server 5.0

Alliance Application Server 6.0

Po zakończeniu prac związanych z regulacjami prawnymi i ustanowieniem praw autorskich zostanie ogłoszona nowa rynkowa nazwa wspólnych produktów.

Przychody ze sprzedaży będą dzielone między firmami Sun i Netscape. Każda z nich będzie również miała własnych sprzedawców. Nie poinformowano jednak o zasadach tych podziałów. Wiadomo też, że wspólnie opracowany kod źródłowy będzie należał w równej części do obu stron. Wspólna kampania marketingowa będzie prowadzona pod hasłem ".com".