Suggested Tiles – czyli reklamy w Firefoksie po nowemu
- Janusz Chustecki,
- 26.05.2015, godz. 12:19
Mozilla zapowiada nową platformę Suggested Tiles zaprojektowaną specjalnie dla reklamodawców. Na obsługiwanych przez nią kafelkach będą się pojawiać treści reklamowe wyświetlane domyślnie na każdej nowej stronie otwieranej przez użytkownika Firefox.
Mozilla informuje, że nowa platforma zostanie wprowadzona jeszcze w tym miesiącu do kolejnej wersji beta przeglądarki Firefox, oznaczonej numerem 39. Przeglądarka da użytkownikom możliwość zaznaczenia opcji powodującej, że kafelki Suggested Tiles nie będą wyświetlane.
Wyświetlane przez przeglądarkę reklamy będzie można personalizować. Natomiast wbudowany w platformę mechanizm będzie na bieżąco śledzić preferencję użytkowników, co budzi oczywiście obawy o to, czy ich prywatność nie będzie naruszana. Mozilla zapewnia, że projektując oprogramowanie miała to na uwadze i obawy takie są bezpodstawne. Będzie to oczywiście można sprawdzić dopiero wtedy, gdy platforma wejdzie do użytku.
Zobacz również:
- Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu
- Mobilna przeglądarka Firefox dla urządzeń Android wzbogaci się o setki nowych rozszerzeń
Warto przypomnieć, że w lutym 2014 roku Mozilla zainicjowała prace nad swoją pierwszą platformę obsługującą reklamodawców - Directory Tiles. Została ona wprowadzona do przeglądarki Firefox pod koniec 2014, równo w dziesiątą rocznicę premiery tego oprogramowania, a teraz zostanie zastąpiona przez Suggested Tiles.