Suggested Tiles – czyli reklamy w Firefoksie po nowemu

Mozilla zapowiada nową platformę Suggested Tiles zaprojektowaną specjalnie dla reklamodawców. Na obsługiwanych przez nią kafelkach będą się pojawiać treści reklamowe wyświetlane domyślnie na każdej nowej stronie otwieranej przez użytkownika Firefox.

Mozilla informuje, że nowa platforma zostanie wprowadzona jeszcze w tym miesiącu do kolejnej wersji beta przeglądarki Firefox, oznaczonej numerem 39. Przeglądarka da użytkownikom możliwość zaznaczenia opcji powodującej, że kafelki Suggested Tiles nie będą wyświetlane.

Suggested Tiles – czyli reklamy w Firefoksie po nowemu

Suggested Tiles

Wyświetlane przez przeglądarkę reklamy będzie można personalizować. Natomiast wbudowany w platformę mechanizm będzie na bieżąco śledzić preferencję użytkowników, co budzi oczywiście obawy o to, czy ich prywatność nie będzie naruszana. Mozilla zapewnia, że projektując oprogramowanie miała to na uwadze i obawy takie są bezpodstawne. Będzie to oczywiście można sprawdzić dopiero wtedy, gdy platforma wejdzie do użytku.

Zobacz również:

  • Firefox zapewni o wiele lepszą prywatność
  • Najlepsze przeglądarki sieciowe dla biznesu - jaki program wybrać?

Warto przypomnieć, że w lutym 2014 roku Mozilla zainicjowała prace nad swoją pierwszą platformę obsługującą reklamodawców - Directory Tiles. Została ona wprowadzona do przeglądarki Firefox pod koniec 2014, równo w dziesiątą rocznicę premiery tego oprogramowania, a teraz zostanie zastąpiona przez Suggested Tiles.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200