Styczeń należał do Blu-ray

Firma analityczna Nielsen przeprowadziła badania styczniowej sprzedaży płyt z filmami i grami w USA. Mimo, że HD DVD wspierana jest przez branżę porno, póki co Blu-ray ma wyraźną przewagę. Liczba sprzedanych nośników tego typu jest ponad dwukrotnie większa niż konkurencyjnych płyt.

Według badań Nielsen VideoScan w pierwszym tygodniu stycznia na każde 100 sprzedanych płyt Blu-ray przypadało tylko 47,14 HD DVD. W drugim tygodniu pierwszego miesiąca w roku statystyki HD DVD były jeszcze gorsze i wynosiły jedynie 38,36. To bardzo duża przewaga formatu wspieranego przez firmę Sony jednak należy zauważyć, że w okresie, który obejmowało badanie na płytach HD DVD wydano jedynie dwa filmy.

Wciąż niewiadomo, który z formatów "następcy DVD" ostatecznie zatryumfuje. Standard HD DVD wspierany jest co prawda przez wydawców i producentów filmów "dla dorosłych" (których poparcie w przeszłości zadecydowało o dominacji systemu VHS), jednak konkurencyjny format także ma znaczącego sprzymierzeńca. Jest nim konsola PlayStation 3 wyposażona właśnie w napęd Blu-ray. Dotychczas, w samych Stanach Zjednoczonych sprzedało się już ponad milion sztuk tego urządzenia. Według producentów napędów HD DVD w całym ubiegłym roku sprzedano jedynie 175000 napędów tego typu.

Analitycy wciąż nie są zgodni, który format ostatecznie zdominuje rynek. Być może jednak wprowadzenie przez Microsoft HD DVD do konsoli XBox 360 może w końcu przechylić szalę zwycięstwa na stronę producentów tych własnie nośników - w listopadzie i grudniu 2006 roku zewnętrzne napędy HD DVD do konsoli giganta z Redmond sprzedały się w liczbie prawie 100000 sztuk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200