Styczeń należał do Blu-ray

Firma analityczna Nielsen przeprowadziła badania styczniowej sprzedaży płyt z filmami i grami w USA. Mimo, że HD DVD wspierana jest przez branżę porno, póki co Blu-ray ma wyraźną przewagę. Liczba sprzedanych nośników tego typu jest ponad dwukrotnie większa niż konkurencyjnych płyt.

Według badań Nielsen VideoScan w pierwszym tygodniu stycznia na każde 100 sprzedanych płyt Blu-ray przypadało tylko 47,14 HD DVD. W drugim tygodniu pierwszego miesiąca w roku statystyki HD DVD były jeszcze gorsze i wynosiły jedynie 38,36. To bardzo duża przewaga formatu wspieranego przez firmę Sony jednak należy zauważyć, że w okresie, który obejmowało badanie na płytach HD DVD wydano jedynie dwa filmy.

Wciąż niewiadomo, który z formatów "następcy DVD" ostatecznie zatryumfuje. Standard HD DVD wspierany jest co prawda przez wydawców i producentów filmów "dla dorosłych" (których poparcie w przeszłości zadecydowało o dominacji systemu VHS), jednak konkurencyjny format także ma znaczącego sprzymierzeńca. Jest nim konsola PlayStation 3 wyposażona właśnie w napęd Blu-ray. Dotychczas, w samych Stanach Zjednoczonych sprzedało się już ponad milion sztuk tego urządzenia. Według producentów napędów HD DVD w całym ubiegłym roku sprzedano jedynie 175000 napędów tego typu.

Zobacz również:

Analitycy wciąż nie są zgodni, który format ostatecznie zdominuje rynek. Być może jednak wprowadzenie przez Microsoft HD DVD do konsoli XBox 360 może w końcu przechylić szalę zwycięstwa na stronę producentów tych własnie nośników - w listopadzie i grudniu 2006 roku zewnętrzne napędy HD DVD do konsoli giganta z Redmond sprzedały się w liczbie prawie 100000 sztuk.


TOP 200