Strategia IT potrzebna w ciężkich czasach

W najlepszych firmach IT ma wpływ na strategię biznesową. Aby odnieść sukces w trudnej sytuacji makroekonomicznej, firmy powinny nadal koncentrować się na swojej strategii biznesowej i odróżnianiu się od konkurencji - radzi firma badawcza Gartner.

Badania pokazują, że ta strategia sprawia, że najlepsze firmy wyróżniają się w tłumie. Okazuje się także, że te które odnoszą mniejsze sukcesy, koncentrują się raczej na cięciu kosztów.

Zdaniem Arona, firmy, które odnoszą sukcesy mają strategię IT, która jest ściśle zintegrowana z ich strategią biznesową. "W najlepszych firmach możliwości IT wpływają na strategię biznesową" - mówi.

Zobacz również:

  • 9 cech wielkich liderów IT
  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki
  • Bez ludzi nie ma sukcesu

Firmy, które dostrzegają, wartość IT jako coś więcej niż tylko narzędzie administracji, znajdą się w tej kategorii. Firmy z branży handlu detalicznego i logistyki robią tak już od pewnego czasu. Jednak Aron uważa, że przyjęcie tego sposobu myślenia jest kluczem dla wszystkich branż.

Gartner przeprowadził badanie wśród europejskich CIO. Budżety IT w Wielkiej Brytanii spadną w tym roku o 1,8%, natomiast we Francji wzrosną o 1,3%, zaś w krajach EMEA średnio spadną o 0,1%.

Wg ekspertów Gartnera, im większa firma, tym większe prawdopodobieństwo, że budżet IT zostanie zmniejszony, ponieważ cięcia są spowodowane głównie czynnikami makroekonomicznymi.

Na liście priorytetów ankietowancyh CIO na rok 2012 znalazły się: zwiększenie wzrostu organizacji, przyciąganie i zatrzymanie nowych klientów, redukcja kosztów, dostarczanie wyników operacyjnych (był to znaczący skok na liście, z 15. miejsca w ubiegłym roku).

"To naprawdę znaczący ruch. CIO są pod presją zarządzania wzrostem, relacjami z klientami i cięcia kosztów w tym samym czasie. W ubiegłym roku CIO byli bardziej skoncentrowani na wzroście i wprowadzaniu innowacji" - komentuje Aron.

CIO są skoncentrowani na innowacjach produktowych i innowacjach w zarządzaniu relacjami z klientami, w tym inwestowaniu w nowoczesne metody angażowania klientów, np. poprzez kanały mobilne i media społecznościowe. To pokazuje, że IT staje się wszechobecne w firmach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200