Starlink: wartość reklamy w polskim Internecie wciąż rośnie

Starlink przeprowadził badanie, z którego wynika, że polski rynek reklamowy cały czas się rozwija - w pierwszym kwartale 2011 roku jego wartość wyniosła 1,631 mld zł, co jest wzrostem o 2,7 procenta. Znacznie mocniej poszybowała w górę reklama internetowa, na którą wydano aż o 20,9 procenta więcej.

Warto zauważyć, że wydatki reklamowe w telewizji zwiększyły się w skali roku o zaledwie 1,8 procenta (a w stacji TVN nawet nieco spadły). Co nie było trudne do przewidzenia najbardziej dynamicznie rozwija się branża internetowa. Tutaj wydatki na reklamę wzrosły w skali roku o 20,9 procenta.

Tak gwałtowny rozwój był możliwy głównie dzięki inwestycjom marketerów z branż takich jak finanse i handel, a także rozwoju bardziej zaawansowanych formatów reklamowych takich jak rich media czy wideo. To ostatnie wciąż stanowi niewielki procent całości, ale za to może się pochwalić imponująco szybkim wzrostem.

Zobacz również:

  • SpaceX usunie z orbity uszkodzone satelity Starlink
  • Co trzecia firma w Polsce z cyberincydentem
  • AI w walce z przestępstwami finansowymi

Nie można również zapominać o całym segmencie SEM, który ma coraz większe udziały w reklamie internetowej. Według badania przeprowadzonego przez Starlink, 30% nakładów na reklamę w sieci to wydatki w Google.

Internet w tej chwili stanowi już 16% całego rynku reklamowego w Polsce i wszystko wskazuje na to, że będzie kontynuował tendencję wzrostową.

"Na dynamikę wydatków rynku reklamowego największy wpływ miały sektory, które w ostatnich latach mocno zredukowały inwestycje z uwagi na kryzys: finanse, motoryzacja, odzież i dodatki, czas wolny. Pozytywny, wzrostowy trend jest też utrzymywany w sektorze handel. Widać natomiast wyraźne spowolnienie dynamiki w sektorze leki/farmaceutyki, który mimo tego spowolnienia zastąpił żywność na pozycji lidera. Spadki inwestycji są zaś widoczne w największych reklamowych sektorach: żywność i telekomunikacja oraz w sektorach związanych z drogimi zakupami (AGD, komputery, meble)." - czytamy na końcu raportu przygotowanego przez Starlink.

Starlink szacuje, że do końca roku tempo wzrostu może przyspieszyć i osiągnąć 5 procent. Pozwoliłoby to na uzyskanie łącznej kwoty 7,7 mld zł zysku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200