Starcie tytanów. Gmail vs. Outlook: Który jest lepszy dla biznesu?

Zarządzanie pocztą – grupowanie, tworzenie etykiet, wątki

Gmail lepiej niż Outlook łączy prostotę z wyrafinowaniem, jeśli chodzi o zarządzanie pocztą i jej przeszukiwanie. Wiele narzędzi jest dostępnych od razu w głównym interfejsie, a kilka zaawansowanych opcji jest ukrytych w Ustawieniach. Jeśli jednak chcesz mieć dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak tworzenie wątków wiadomości lub tworzenie wyrafinowanych reguł do automatycznej obsługi poczty, Outlook jest właściwym wyborem. I oczywiście zawsze możesz skorzystać z uproszczonej wstążki, aby uporządkować interfejs Outlooka.

Kontakty

Pisanie i odbieranie wiadomości e-mail oraz zarządzanie nimi wiąże się oczywiście z komunikowaniem się z innymi ludźmi, dlatego potrzebujesz sposobu na zarządzanie tymi wszystkimi kontaktami. Outlook ma wbudowany interfejs kontaktów, natomiast Gmail korzysta w tym zakresie z Kontaktów Google - osobnej usługi Google Workspace. Porównałem, jak Kontakty Google i Outlook obsługują kontakty, w tym ich tworzenie, używanie i zarządzanie nimi.

Zobacz również:

  • Gmail ma 20 lat
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić

Kontakty Google

Usługa Kontakty Google dobrze radzi sobie z listą wszystkich osób, z którymi prowadzisz korespondencję e-mailową, i wyświetlaniem ich informacji kontaktowych. Ma wiele bardzo przydatnych funkcji, ale jest też kilka denerwujących.

Aby przejść do Kalendarza Google z Gmaila, wystarczy przejść do kolumny małych ikonek w prawym górnym rogu ekranu Gmaila. Czwarta ikona to Kontakty. Po jej kliknięciu wysuwa się okienko z kontaktami. Możesz tu kliknąć nazwę dowolnego kontaktu, aby wyświetlić panel z jego szczegółowymi informacjami i rozpocząć z nim rozmowę e-mailową, czat, rozmowę wideo lub zaplanować spotkanie.

Aby zrobić coś więcej, musisz kliknąć ikonę Otwórz w nowej karcie w prawym górnym rogu panelu, aby przejść do pełnostronicowej strony Kontakty Google. Irytujące jest to, że w obu miejscach Kontakty domyślnie sortują kontakty alfabetycznie według imion, a nie nazwisk, i wydaje się, że nie ma sposobu, aby to zmienić. Można jednak. W tym celu kliknij przycisk Ustawienia w prawym górnym rogu ekranu, wybierz opcję Więcej ustawień, a na wyświetlonym ekranie w sekcji „Sortuj według” wybierz opcję Ostatnie nazwisko.

Zobaczysz nazwy wszystkich swoich kontaktów na liście alfabetycznej. Gdy przewijasz listę, widzisz imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz nazwę stanowiska i firmy dla każdego z nich. Do każdego kontaktu możesz utworzyć etykiety - na przykład Kierownicy działów - dzięki czemu możesz łatwo sortować i znajdować kontakty według etykiety. Etykieta dla każdego kontaktu jest wyświetlana podczas przewijania.

Jeśli najedziesz kursorem myszy na dowolny kontakt, w skrajnie prawej części listy zobaczysz trzy ikony: ikonę gwiazdki oznaczającą ważny kontakt (kontakty oznaczone gwiazdką pojawiają się na górze listy), ikonę edycji umożliwiającą edytowanie kontaktu oraz ikonę z trzema kropkami ułożonymi pionowo. Kliknij ikonę menu z trzema kropkami, aby wykonać takie czynności, jak wydrukowanie kontaktu, wyeksportowanie jego informacji w formacie CSV lub vCard albo zmiana jego etykiety.

Na głównej liście Kontakty powinny pojawiać się tylko kontakty dodane przez Ciebie (lub znajdujące się w Twoim katalogu firmowym, jeśli Twoja firma jest klientem Google Workspace). Gdy wysyłasz e-mail do osoby, której nie ma w Kontaktach, Google automatycznie dodaje jej adres e-mail do osobnego obszaru o nazwie „Inne kontakty”. Listę tę możesz zobaczyć, klikając opcję Inne kontakty na pasku nawigacyjnym po lewej stronie ekranu. Wiele z tych kontaktów ma tylko adres e-mail, bez imienia i nazwiska lub innych informacji, ponieważ nigdy go nie wypełniałaś.

Na głównej liście kliknij kontakt, aby wyświetlić ekran profilu z dodatkowymi informacjami o tej osobie. U góry znajduje się ich domyślny adres e-mail; wystarczy go kliknąć, aby wysłać do nich wiadomość e-mail w aplikacji Gmail. Znajdziesz tam również inne informacje, takie jak alternatywne adresy e-mail i numery telefonów, notatki wprowadzone przez Ciebie na ich temat, tytuł i miejsce pracy itd.

Szczególnie przydatna jest lista 10 ostatnich interakcji e-mailowych, jakie przeprowadziłeś z daną osobą. Kliknij dowolny element, aby przejść do niego w Gmailu. Znajdziesz dla tego wiele zastosowań - na przykład do przeglądania ostatnich interakcji z klientem przed spotkaniem z nim.

Aby utworzyć nowy kontakt, kliknij duży przycisk Utwórz kontakt w lewym górnym rogu ekranu podczas przeglądania kontaktów, a następnie wypełnij formularz. To proste i nieskomplikowane.

Jeśli na liście „Inne kontakty” znajduje się osoba, którą chcesz dodać do głównej listy kontaktów, najedź kursorem na jej listę i kliknij przycisk "Dodaj do kontaktów", który pojawi się po prawej stronie. Spowoduje to przeniesienie kontaktu do głównej listy kontaktów, gdzie będziesz mógł go edytować, aby dodać więcej informacji.

Na pasku nawigacyjnym po lewej stronie ekranu znajduje się wiele dodatkowych opcji. Na samej górze znajdują się Kontakty, które przenoszą Cię do głównej listy kontaktów z dowolnego miejsca. Korporacyjni użytkownicy Google Workspace mogą również zobaczyć łącze Katalog, które pokazuje udostępnione kontakty dla Twojej domeny. Inne opcje pozwalają tworzyć etykiety, importować i eksportować kontakty oraz wykonywać inne czynności. Kliknij na przykład opcję Połącz i popraw, a wyświetli się lista wszystkich Twoich kontaktów, które mają duplikaty. Możesz następnie scalić duplikaty, co może ograniczyć przeładowanie kontaktami i zamieszanie.

Inne przyciski nie są tak przydatne. Jest tam przycisk „Często kontaktowałem się”, który ma pokazać listę osób, z którymi często korespondujesz. Chociaż na mojej liście znalazło się wiele osób, do których często wysyłam maile, to jednak kilka pominąłem. Znalazły się na niej również osoby, z którymi nie korespondowałem od kilku lat.

Co z tego wszystkiego wynika? Wystarczy trzymać się podstaw, a Kontakty Google są generalnie w porządku. Nie spodziewaj się jednak, że bardziej zaawansowane funkcje, takie jak „Często „w kontakcie”, będą działać szczególnie dobrze.

Kontakty Outlook

Funkcja kontaktów w Outlooku zawiera mnóstwo potężnych narzędzi, które sprawiają, że dodawanie i zarządzanie kontaktami jest proste. Jak zwykle jest tu nadmiar narzędzi dostępnych na wstążce, ale ogólnie rzecz biorąc, mimo to jest zaskakująco łatwa w użyciu.

Aby przejść do listy kontaktów w Outlooku, kliknij ikonę dwóch osób u dołu lewego panelu. Gdy to zrobisz, środkowe okienko zostanie zajęte przez przewijaną listę kontaktów. Kolejność sortowania może być dość myląca, bo podczas moich testów Outlook czasami wyświetlał ten sam kontakt dwa razy - raz z cudzysłowem wokół niego, a innym razem bez cudzysłowu.

W prawym panelu wyświetlane są informacje o każdym kontakcie, gdy go klikniesz. Z tego miejsca będziesz mógł oczywiście wysłać wiadomość e-mail: Wystarczy kliknąć ikonę koperty pod nazwą kontaktu. Jeśli masz kilka ofert dla danego kontaktu, możesz je połączyć, klikając ikonę z trzema kropkami po prawej stronie ikony koperty i wybierając opcję Połącz kontakty. Zostanie wyświetlony ekran, na którym widać zduplikowane kontakty lub osobne kontakty o tej samej nazwie. Będziesz mógł je połączyć w jeden, połączony kontakt.

Podobnie jak w wielu innych miejscach w Outlooku, jeśli zajrzysz do Wstążki, znajdziesz niezliczone opcje dotyczące sposobu wyświetlania listy kontaktów. Kliknij zakładkę Widok, a będziesz mógł zmienić kolejność sortowania na rosnącą lub malejącą alfabetycznie, zmienić sposób wyświetlania listy tak, aby każdy kontakt wyglądał jak indywidualna wizytówka, a także wybrać inne widoki.

Na karcie Strona główna znajduje się wiele innych przydatnych funkcji. Możesz tu na przykład utworzyć grupę kontaktów dla wszystkich osób z Twojej grupy roboczej. Możesz także wykonać łączenie poczty, aby wysłać list formalny lub wiadomość e-mail do grupy kontaktów. Będziesz mógł również przesyłać informacje kontaktowe w formacie vCard lub Outlook, kategoryzować ludzi, przypisując kontaktom różne kolory, oraz tworzyć spotkania, klikając kontakt, a następnie wysyłając zaproszenie na spotkanie. Tworzenie grup kontaktów i spotkań w ten sposób to duża oszczędność czasu i będzie mile widziane przez każdego, kto chce poprawić swoją produktywność za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Tworzenie nowych kontaktów jest proste: Kliknij przycisk Nowy kontakt znajdujący się po lewej stronie karty Strona główna wstążki. Jak można się spodziewać, formularz, który się pojawi, ma wszystkie typowe funkcje, takie jak pola na imię i nazwisko, firmę, tytuł, adres, adres e-mail, numer telefonu, notatki, adres strony internetowej i tak dalej. Ale to dopiero początek. Na wstążce, która pojawia się u góry formularza, można zrobić o wiele więcej.

Na przykład karta Wstawianie umożliwia dołączenie pliku do kontaktu, utworzenie podpisu lub wstawienie do kontaktu dowolnego elementu, od wykresów po równania. Zakładka Formatuj tekst daje Ci pełną moc programu Microsoft Word do formatowania tekstu, a zakładka Recenzja oferuje sprawdzanie pisowni, sprawdzanie gramatyki, tezaurus, tłumaczenie tekstu i wiele więcej. Dla mnie to wszystko jest zbędne, ale miło wiedzieć, że jest tam na wypadek, gdybym kiedykolwiek tego potrzebował.

Szybkim sposobem na pracę z kontaktem po jego utworzeniu jest kliknięcie go prawym przyciskiem myszy na liście głównej. Z menu podręcznego możesz go edytować, wydrukować, podzielić na kategorie, usunąć i wiele więcej.

Do tej pory pewnie już zrozumiałeś, że Outlook jest wyjątkowo przydatnym narzędziem do przeglądania i tworzenia kontaktów. I tak jest. Jest prosty w użyciu, jeśli trzymasz się podstaw. Ale jak w każdym innym miejscu w Outlooku, jeśli chcesz korzystać z zaawansowanych funkcji, spodziewaj się długiej krzywej uczenia.

Kontakty: Podsumowanie

Google Kontakty mają czystszy, prostszy interfejs do zarządzania kontaktami niż Outlook i jeśli korzystamy tylko z podstawowych funkcji, to warto wybrać Google. Ale jeśli chcesz wyjść poza podstawy, Outlook jest lepszym wyborem. Ma on tyle możliwości zarządzania kontaktami, ile tylko będziesz potrzebował.

Kalendarz

Outlook zawiera kalendarz jako podstawową część programu, dlatego porównałem go z Kalendarzem Google, który współdziała z Gmailem jako część Google Workspace. Zajmiemy się podstawami, takimi jak tworzenie, wyświetlanie i wyszukiwanie wydarzeń, a następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych tematów, takich jak wyświetlanie wielu kalendarzy.

Kalendarz Google

Do Kalendarza Google przechodzimy z Gmaila w taki sam sposób jak do Kontaktów. Wystarczy kliknąć maleńką ikonę Kalendarza w prawym górnym rogu ekranu Gmaila, aby wysunął się panel z nadchodzącymi wydarzeniami. Kliknij ikonę Otwórz w nowej karcie w prawym górnym rogu panelu, aby przejść do pełnostronicowego Kalendarza Google.

To, co zobaczysz, jest czyste, proste i nieskomplikowane. Na pierwszy rzut oka widać dni miesiąca w lewym górnym rogu ekranu, a większość ekranu zajmują dni z Twoimi wydarzeniami. Możesz wybrać widok dzienny, czterodniowy, tygodniowy, miesięczny, roczny lub harmonogram, w którym wyświetlana jest lista wszystkich wydarzeń według dnia.

Możesz także wyświetlić wiele kalendarzy Google, a także wiele kalendarzy z innych aplikacji i usług, takich jak kalendarz rezerwacji Zipcar, kalendarz podróży TripIt i inne. Masz też możliwość wyświetlania świąt państwowych i dat urodzin swoich kontaktów. Aby włączyć lub wyłączyć te opcje i kalendarze, spójrz w lewy dolny róg ekranu.

Aby dodać wydarzenie, kliknij dzień i godzinę, wpisz tytuł wydarzenia i gotowe. Masz oczywiście wiele innych opcji, w tym to, czy wydarzenie ma się powtarzać i jak często, czy chcesz otrzymywać powiadomienia i czy chcesz dodać wideokonferencję za pośrednictwem Google Meet. Możesz także zamieścić opis wydarzenia, dodać do niego notatki, dodać lokalizację i wiele innych. Z tego miejsca możesz też wysyłać zaproszenia e-mail do innych uczestników. Jeśli je zaakceptują, otrzymasz powiadomienie, że wezmą udział w wydarzeniu.

Kalendarz Google bezproblemowo integruje się z zaproszeniami otrzymywanymi w Gmailu. Gdy otrzymasz zaproszenie na spotkanie w Gmailu, możesz je odrzucić lub zaakceptować; jeśli je zaakceptujesz, zostanie ono automatycznie dodane do Twojego Kalendarza Google.

Dodawanie innych kalendarzy jest bardzo proste. Kliknij przycisk + obok opcji "Inne kalendarze" na środku lewego panelu, a pojawi się wiele opcji, które ostatecznie prowadzą do wielu publicznych kalendarzy, w tym kalendarzy drużyn sportowych, faz księżyca i innych. Z tego miejsca można również wkleić adres URL publicznego kalendarza, aby go dodać.

Nic dziwnego, że biorąc pod uwagę, że jest to produkt Google, wyszukiwanie wydarzeń jest proste. Kliknij ikonę wyszukiwania u góry ekranu po prawej stronie, aby otworzyć okno wyszukiwania. Możesz wyszukiwać dowolne słowo w dowolnym wydarzeniu, w tym nazwiska i adresy e-mail osób.

Podsumowując: Kalendarz Google jest tak łatwy w użyciu, jak to tylko możliwe, umożliwia łatwe wyświetlanie kalendarza (kalendarzy) w dowolny sposób i oferuje wiele dodatków, takich jak dodawanie kalendarzy publicznych.

Outlook

Biorąc pod uwagę, jak bardzo Outlook jest wypchany funkcjami, jego kalendarz ma zaskakująco prosty interfejs. Aby się do niego dostać, kliknij ikonę kalendarza na dole lewego okienka Outlooka. W małym okienku po lewej stronie widać bieżący i następny miesiąc, a pod nimi listę kalendarzy podłączonych do twojego konta. Główna część ekranu jest zajęta przez sam harmonogram, domyślnie wyświetlany w widoku miesięcznym. Można również wybrać dzień, tydzień roboczy, lub tydzień widok lub jeden, który pokazuje tylko zaplanowane wydarzenia.

Wokół tego jest bałagan, oczywiście - to jest Office mówimy o. Na górze znajduje się więc wstążka z przyciskami do zadań takich jak umawianie nowych spotkań i tak dalej. A na dole po lewej stronie znajdują się ikony przełączania się na pocztę e-mail, wyświetlania kontaktów i inne. Możesz jednak zignorować wszystkie te elementy i skupić się na samym kalendarzu. Pamiętaj też, że nowa, uproszczona wersja wstążki pozwala ograniczyć bałagan, ale nadal masz dostęp do jej potężnych funkcji.

Aby wyznaczyć nowy termin lub spotkanie, kliknij odpowiedni przycisk na wstążce. Zostanie wyświetlony formularz, w którym można wpisać temat spotkania, lokalizację, godzinę rozpoczęcia i zakończenia oraz notatki. U góry wstążka oferuje więcej opcji, niż można by sobie życzyć, w tym te oczywiste, jak np. czy spotkanie ma się powtarzać. Możesz także kategoryzować wydarzenia, przypisywać im wysoką lub niską ważność, korzystać z utworzonych szablonów, zapraszać uczestników i wiele innych.

Spędzając trochę czasu na wstążce, można znaleźć inne zaawansowane funkcje. Możesz na przykład dodawać inne kalendarze, przechodząc na kartę Folder i wybierając opcję Dodaj kalendarz. Następnie możesz wyświetlać wiele kalendarzy jednocześnie, zaznaczając ich pola w lewym panelu, i nakładać je na siebie, klikając przycisk Nakładanie na karcie Widok. Wygląd kalendarza można łatwo zmienić na wiele sposobów, np. przenosząc jego panele w różne miejsca, zmieniając skalę czasową kalendarza (15 minut, 30 minut itd.) i wiele innych.

Oczywiście, nie musisz być w trybie Kalendarza w Outlooku, aby z niego korzystać. Możesz utworzyć nowe spotkanie lub termin z poziomu głównego interfejsu poczty, a zostanie ono dodane do kalendarza, gdy je zapiszesz. Podobnie, jeśli otrzymasz email z zaproszeniem na spotkanie, możesz je zaakceptować (lub odrzucić) z poziomu Maila, a zostanie ono dodane do twojego kalendarza (lub nie).

Ogólnie rzecz biorąc, kalendarz Outlooka daje ci to, co najlepsze z obu światów. Jest stosunkowo prosty w użyciu, ale ma mnóstwo funkcji i możliwości, jeśli chcesz się w nim zagłębić.

Kalendarz: Podsumowanie

Outlook ma zdecydowanie więcej funkcji niż Kalendarz Google, choć z tego powodu jest też nieco bardziej skomplikowany w użyciu. Jeśli więc zależy ci na czystej prostocie, Google jest lepszym wyborem. W przeciwnym razie, Outlook wygrywa tę rundę.

Praca na różnych platformach

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Ty i Twoi współpracownicy korzystacie z poczty elektronicznej nie tylko na komputerze z systemem Windows - prawdopodobnie używacie jej również na innych urządzeniach, takich jak telefon, tablet i/lub komputer Mac. Sprawdziłem więc, jak Gmail i Outlook działają na różnych platformach.

Gmail

Gmail jest oczywiście dostępny na każdym urządzeniu, w tym na komputerach PC z systemem Windows, Mac, tabletach i telefonach, za pośrednictwem sieci, ale jest też dostępny na urządzeniach mobilnych jako aplikacja.

Aplikacja mobilna Gmaila pod względem łatwości obsługi przypomina aplikację mobilną Outlooka. Otwiera się skrzynka odbiorcza z listą całej przeczytanej i nieprzeczytanej poczty. Kliknij w dowolną wiadomość, aby ją przeczytać, odpowiedzieć na nią, zarządzać nią itd. Kliknij ikonę ołówka, aby utworzyć wiadomość pocztową, lub wpisz jakiś tekst w polu wyszukiwania, aby wyszukać pocztę. Aby przełączyć się do innego folderu, wybierz ikonę menu w lewym górnym rogu ekranu, gdzie wyświetlane są nie tylko foldery, ale także etykiety.

Outlook

Outlook na Macu jest prostszy i ma bardziej przejrzysty wygląd niż wersja dla Windows. Podobnie jak w wersji Windows, konta, skrzynki odbiorcze i inne foldery są rozmieszczone po lewej stronie, wiadomości w bieżącym folderze znajdują się pośrodku, a okienko odczytu - po prawej. Jednak wstążka jest bardziej okrojona niż w domyślnym widoku Windows, z mniejszą liczbą kart i mniejszą liczbą opcji na każdej karcie. Nie musisz się tu uczyć, możesz zacząć pracę zaraz po zalogowaniu.

Nieco mylące jest to, że oprócz wstążki na górze ekranu znajduje się pasek menu, który pojawia się po przesunięciu tam kursora. Część funkcji dostępnych na pasku menu jest również dostępna za pośrednictwem Wstążki (na przykład tworzenie nowej wiadomości e-mail lub korzystanie z funkcji obsługi tekstu), ale niektóre są dostępne tylko w menu, na przykład przejście do przeglądarki multimediów w celu przeglądania multimediów. Jednak najważniejsze i najczęściej używane funkcje są dostępne na Wstążce, więc zawsze powinieneś najpierw tam zajrzeć.

Wygodnym sposobem na korzystanie z Outlooka w podróży jest jego interfejs webowy, czyli Outlook Online. Wygląda on bardzo podobnie do wersji Outlooka dla Windows, z jedną ważną różnicą: nie ma wstążki. Zamiast niej w górnej części interfejsu znajduje się mały pasek narzędzi do szybkich działań, takich jak tworzenie nowej wiadomości e-mail, archiwizowanie wiadomości lub przenoszenie wiadomości do innego folderu. Podobnie jak w przypadku uproszczonej wstążki w kliencie Windows, ikona z trzema kropkami na prawym końcu paska narzędzi pokazuje więcej opcji. Pasek narzędzi zmienia się w zależności od tego, co robimy - na przykład podczas przeglądania folderu dostępna jest ikona oznaczania wszystkich wiadomości jako przeczytanych, a podczas czytania poczty dostępne są ikony usuwania, archiwizowania, drzemki i inne.

Na urządzeniach mobilnych, Outlook zamienia moc na prostotę. Pomyśl o aplikacji mobilnej Outlooka jako o anty-Outlooku - jest pozbawiona większości zaawansowanych funkcji Outlooka dla Windows, a w rezultacie jest łatwa w użyciu. Została zaprojektowana do szybkiego działania - wystarczy ją odpalić, przeczytać pocztę, wysłać wiadomości i wyjść.

Po zalogowaniu się widzisz swoją skrzynkę odbiorczą, uporządkowaną według kategorii „Skupione” i „Inne”.

Praca na różnych platformach: Podsumowanie

Outlook i Gmail działają równie dobrze na platformach innych niż Windows. Nie powinien to być więc dla Ciebie czynnik decydujący o tym, z którego programu pocztowego chcesz korzystać.

Wnioski

Który z nich jest lepszy dla zastosowań profesjonalnych, Microsoft Outlook czy Gmail i jego partnerzy Google Calendar i Google Contacts? To zależy w dużej mierze od tego, jak Ty i osoby w Twojej organizacji korzystacie z poczty e-mail oraz ile czasu jesteście gotowi poświęcić na naukę nowych funkcji.

Wymień dowolną funkcję poczty elektronicznej, kontaktów lub kalendarza, jaką możesz sobie wyobrazić, a na pewno znajdzie się ona w Outlooku. Microsoft wyposażył ten program w niezliczone możliwości, o których prawdopodobnie nigdy nie pomyślałeś. Jeśli jest coś, co chciałbyś zrobić, możesz być pewien, że Outlook to zrobi. Cała ta moc oznacza zagmatwany interfejs, który może spowolnić nawet proste zadania. Jednak przejście na uproszczoną wstążkę sprawia, że Outlook jest znacznie prostszy w użyciu.

Z drugiej strony, trio Gmail-Kontakty-Kalendarz jest ogólnie czyste, proste i łatwe w użyciu. Korzystając z Gmaila, spędzasz bardzo mało czasu na zastanawianiu się, co robić, a więcej na robieniu tego. Minusem jest oczywiście to, że nie ma on prawie wszystkich możliwości Outlooka.

Wybór jest więc jasny: jeśli prostota jest Twoim celem, wybierz Gmaila. Z drugiej strony, jeśli Ty i Twój zespół potrzebujecie wszystkich możliwych dzwonków i gwizdków, wybierzcie Outlooka. A jeśli ludzie w Twojej organizacji mają różne potrzeby, rozważ wybranie Outlooka i dostarczenie jasnych instrukcji, jak włączyć i używać uproszczonej wstążki, która zapewnia dobrą równowagę między prostotą a możliwościami.

Oczywiście, poczta elektroniczna/kontakty/kalendarz to tylko jeden segment pakietów biurowych tych producentów.

Opracowanie i tłumaczenie: Anna Ładan

Źródło: Computerworld


TOP 200