Środowy przegląd prasy

Ponad 20 proc. informatycznych budżetów dużych firm stanowią wydatki na projekty związane z e-biznesem. Recesja pomaga zdobywać zamówienia. IBM stawia na kupców z detalu. Szeptel porozumiał się z Media Net Interactive.

GAZETA WYBORCZA

Coraz więcej na e-biznes

Z tegorocznych badań "E-business Outlook" wynika, że udział nakładów na e-business w ogólnych wydatkach przedsiębiorstw na IT stale wzrasta. Dwa lata temu było to 17,5 proc, rok temu 19,3 proc – wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą A.T. Kearney we współpracy ze spółką Line56 Media. (s. 19)

PULS BIZNESU

Ograniczone budżety stymulują outsourcing

O ponad 15 proc. rocznie ma wzrastać w Polsce wartość usług opieki nad systemami informatycznymi firm. Zdaniem analityków IDC, spowolnienie gospodarcze wpłynie na zwiększenie popularności usług outsourcingowych. (BiT s. III)

Patronackie sklepy IBM

Przedstawiciele IBM twierdzą, że powstające właśnie sklepy z amerykańskimi pecetami będą rentowne. Poprowadzą je partnerzy lokalni. Placówki patronackie działają już w Warszawie, Poznaniu i Sopocie, w kolejce czeka następne pięć miast. (BiT s. IV)

PARKIET

Szeptel: akcje za długi

Media Net Interactive przejęła wierzytelność w wysokości ponad 20 mln zł od Pekao, ratując Szeptela przed bankructwem. Teraz zgodziła się, aby część należności – 10 mln zł –została skonwertowana na 4 mln akcji oferowanych po 2,5 zł. (s. 4)

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200