Środowy Przegląd Prasy
- Andrzej Maciejewski,
- 13.09.2006, godz. 09:04
PESEL2: 200 mln zł czeka, resort na razie szuka doradcy zamiast organizować przetargi... Umowa z Toshibą już, z Dellem - wkrótce... Batalia o supersejf po raz trzeci... Lumena wchodzi na giełdową ścieżkę... Informatyka pozwala oszczędzać i zarabiać... Centra usługowe jak grzyby po deszczu... Komórki rosną kosztem stacjonarnych... GTS Energis chce wejść na rynek detaliczny... Apple rusza na podbój kinomaniaków... Internetowy gigant MP3 wchodzi do Europy... Internet znów przyciąga uwagę inwestorów i ich wielkie pieniądze... O losie telewizji zadecyduje Internet...
PULS BIZNESU
Doradca na 200 mln zł
W lipcu miały ruszyć pierwsze przetargi na budowę nowego rejestru ludności. Zamiast nich resort poszukuje doradcy. 200 mln zł leży i czeka.
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289&guid=413DB6F4-A18E-4B85-81AB-93438A15BBA8
Umowa z Toshibą już, z Dellem - wkrótce
Dziś Andrzej Kaczmarek, wiceminister gospodarki, i Toshio Yonezawa, wiceprezes Toshiba Corporation, podpiszą w Warszawie list intencyjny. Toshiba wyda 135 mln zł, a fabrykę zbuduje w podwrocławskich Kobierzycach.
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=7351&guid=BA6F5591-1119-4E0C-A909-A7C22A55B2A7 (dostęp płatny)
Batalia o supersejf po raz trzeci
Na duży, szacowany prawie na 49 mln euro, kontrakt apetyt mają wszyscy. Ale już dwa razy nie wyłoniono zwycięzcy.
http://www.pb.pl/content.aspx?sid=7351&guid=C147F41D-1B8A-4B4B-BA47-BC9249D3AD75 (dostęp płatny)
PARKIET
Lumena wchodzi na giełdową ścieżkę
Przekształcenie spółki z o.o. w spółkę akcyjną to ruch, od którego Lumena rozpoczęła przygotowania do debiutu.
http://www.parkiet.com/news/art.jsp?idn=456519 (dostęp płatny)
RZECZPOSPOLITA
Informatyka pozwala oszczędzać i zarabiać
Zmienia się rola nowych technologii w przedsiębiorstwach. Dotychczas służyły głównie do zmniejszania kosztów, teraz będą coraz częściej wspierać osiąganie celów biznesowych i zwiększanie przychodów - wskazuje najnowszy raport The Economist Intelligence Unit Global Technology Forum.
http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060913/ekonomia/ekonomia_a_5.html
Jak na huśtawce
Notowania z ostatnich dni w Paryżu grupy Iliad, drugiego we Francji operatora dostępu do szybkiego Internetu, przypomniały słowa piosenki Yves'a Montanda "Panienka na huśtawce".
http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060913/ekonomia/ekonomia_a_9.html
Centra usługowe jak grzyby po deszczu
Do trzystu osób chce zatrudnić we Wrocławiu spółka Genpact. Jeszcze więcej miejsc pracy dla specjalistów stworzy hinduski KPIT Cummings. A to tylko najnowsze przykłady.
http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060913/ekonomia/ekonomia_a_14.html
Komórki rosną kosztem stacjonarnych
Po dwunastu latach stałego rozwoju rynek telekomunikacyjny dostał lekkiej zadyszki - wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego. W najgorszej sytuacji jest sektor telefonii stacjonarnej.
http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060913/ekonomia/ekonomia_a_19.html
GTS Energis chce wejść na rynek detaliczny
Rynek klientów biznesowych nie rozwija się już tak dynamicznie. GTS Energis rozważa więc budowanie nowej marki dla klientów indywidualnych, przejęcie któregoś z konkurentów, a może jedno i drugie.
http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060913/ekonomia/ekonomia_a_20.html
GAZETA.PL
Apple rusza na podbój kinomaniaków
Apple, po tym jak rozkręcił cyfrową sprzedaż muzyki w internecie, ruszy na podbój rynku filmowego.
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3614269.html
Internetowy gigant MP3 wchodzi do Europy
Od wtorku internauci z krajów Unii Europejskiej mogą legalnie kupować w eMusic pliki MP3 z utworami Björk, Pixies, Franz Ferdinanda, Milesa Davisa czy Boba Marleya.
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,68367,3614167.html
POLITYKA
Plik za plik
Internet znów przyciąga uwagę inwestorów i ich wielkie pieniądze. Skype, MySpace, YouTube: nowe serwisy, które nie przyniosły grosza zysku, ale wywołują przyspieszone krążenie kapitału. Kolejna moda, która zakończy się krachem, czy też początek prawdziwej Nowej Gospodarki?
Era telekomputera
O losie telewizji zadecyduje Internet. Dlatego nadawcy na całym świecie, także w Polsce, coraz więcej inwestują w tworzenie programów w globalnej sieci. Internetowa oferta TV stała się już tak bogata, że niektórzy pozbywają się z domu tradycyjnych telewizorów.