Sprzęt, a w tle usługi

Przychody Fujitsu Siemens Computers wzrosły w ubiegłym roku aż o 43%, m.in. dzięki wprowadzeniu w Polsce nowego programu partnerskiego i sprzedaży produktów klasy Enterprise.

Przychody Fujitsu Siemens Computers wzrosły w ubiegłym roku aż o 43%, m.in. dzięki wprowadzeniu w Polsce nowego programu partnerskiego i sprzedaży produktów klasy Enterprise.

W2004 r. Fujitsu Siemens Computers osiągnął w Polsce dobre wyniki sprzedaży. "Złożyło się na to wiele czynników, jednym z ważniejszych było na pewno wprowadzenie nowego programu partnerskiego. Był to początek usystematyzowania relacji z dilerami z naszej strony. Wprowadziliśmy także lepiej dopasowaną ofertę produktową, odpowiadającą na potrzeby rynku małych i średnich przedsiębiorstw" - wyjaśnia wzrost przychodów o ponad 90 mln zł Tony Rozwadowski, prezes zarządu Fujitsu Siemens Computers (FSC), nadzorujący jednocześnie region Europy Wschodniej i Południowo-Wschodniej. "Wymienione działania zaowocowały wzrostem liczby partnerów kupujących produkty FSC, co przełożyło się bezpośrednio na wyższe przychody. Wzrost sprzedaży widoczny był też wśród klientów korporacyjnych" - dodaje.

Od korporacji...

Sprzęt, a w tle usługi

Tony Rozwadowski, prezes zarządu Fujitsu Siemens Computers sp. z o.o.

W ubiegłym roku Fujitsu Siemens Computers sprzedał ponad 47 tys. komputerów, z czego połowę stanowiły notebooki. "Według danych IDC, odnotowaliśmy znaczne wzrosty w porównaniu z 2003 r. - w komputerach PC wyniósł on 171%, a w notebookach 107%. Zauważamy też powolną migrację klientów z komputerów desktop na rzecz komputerów przenośnych. Sądzę, że wpływ na to ma cena urządzeń mobilnych, która nie odbiega już tak bardzo od kosztu komputera stacjonarnego" - wyjaśnia Tony Rozwadowski.

Komputery PC to jednak nie najważniejsza część działalności firmy w Polsce. "Serwery z procesorami Intela i układami RISC oraz pamięci masowe to także silnie rozwijające się grupy naszych produktów, mające duży wpływ na poziom obrotów firmy. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 113-proc. wzrost sprzedaży serwerów z procesorami Intela. Równolegle podpisaliśmy kilka znaczących umów na dostawę serwerów RISC i systemów pamięci masowych. Głównym ich odbiorcą były firmy telekomunikacyjne. Prowadzimy też liczne rozmowy z klientami z innych segmentów, oferując im takie rozwiązania, jak: centralny system archiwizacji danych CentricStor, produkty oparte na technologii NAS (Network Attached Storage), czy rozwiązanie FlexFrame przeznaczone dla instalacji SAP, umożliwiające znaczną obniżkę kosztów użytkowania infrastruktury" - mówi Tony Rozwadowski. "Wzrost obrotów w produktach klasy Enterprise utwierdził nas w potrzebie posiadania i rozwijania działu usług profesjonalnych, aby wspierać partnerów i klientów w strategicznych projektach" - dodaje. W polskim oddziale Fujitsu Siemens Computers rozbudowywany jest więc silnie dział Professional Service, oferujący właśnie usługi wdrożeniowe, projektowe i konsultacyjne. "Duże zainteresowanie budzą zwłaszcza nasze usługi związane z bezpieczeństwem systemów IT oraz integracją rozwiązań mobilnych z systemami o kluczowym znaczeniu" - opowiadają przedstawiciele firmy.

... do rynku MSP

Sprzęt, a w tle usługi

Przychody Fujitsu Siemens Computers sp. z o.o.

Polski oddział Fujitsu Siemens Computers - zarabiający głównie na rozwiązaniach korporacyjnych - nie zamierza jednak rezygnować z rynku komputerów PC. Część z nich jest nawet montowana lokalnie. Przed laty na zlecenie FSC robiło to JTT Computer. Po upadku tej firmy zajmuje się tym inny lokalny partner, choć jego nazwy przedstawiciele FSC nie chcieli ujawnić.

W zeszłym roku segmentem, który najchętniej kupował komputery FSC był sektor małych i średnich przedsiębiorstw, choć - przy współpracy z partnerami handlowymi - firma sprzedaje z sukcesem także zaawansowane rozwiązania serwerowe - Primergy i Primepower - do dużych korporacji. W tym roku FSC zamierza położyć większy nacisk właśnie na rozwiązania serwerowe i dotrzeć aktywniej z tego typu ofertą do małych i średnich firm.

Dla przedstawicieli Fujitsu Siemens Computers ważny jest także w Polsce rynek odbiorców indywidualnych. Firma osiąga na nim bardzo dobre wyniki. Jako przykład sukcesu, jej przedstawiciele podają pierwsze miejsce za 2004 r. w sprzedaży urządzeń typu consumer notebook (24-proc. udział w tym rynku).

Korzystny wpływ Unii

Na poprawę wyników FSC wpływ miało zapewne także wejście Polski do Unii Europejskiej. "Po 1 maja 2004 r. nastąpiły znaczące zmiany na rynku krajowym. Po pierwsze była to zmiana procedur granicznych, która ma wpływ na krótsze terminy dostaw sprzętu informatycznego producentów mających montownie wewnątrz Unii. Na rynku pojawiają się nowe inwestycje, a co za tym idzie, nowe zakupy produktów informatycznych. Większa liczba środków unijnych przekłada się też na większe zapotrzebowanie na produkty informatyczne i to nie tylko elementy typowe, jak komputery, ale także usługi wdrożeniowe, produkcyjne i konsultacyjne" - stwierdza Tony Rozwadowski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200