Sprzedaż elektroniki użytkowej osiągnie w tym roku wartość 85 mld USD

Wartość światowej sprzedaży sprzętu elektronicznego powszechnego użytku osiągnie w roku 2000 poziom 85 mld USD - wynika z szacunków Consumer Electronics Association. Oznacza to, że będzie ona o 4 mld USD wyższa niż w roku 1999, a rok obecny będzie ósmym z kolei przynoszącym wzrost w tym segmencie rynku. Wyniki badań zaprezentowano w ubiegłym tygodniu podczas targów Consumer Electronics Show odbywających się w Las Vegas.

Wartość światowej sprzedaży sprzętu elektronicznego powszechnego użytku osiągnie w roku 2000 poziom 85 mld USD - wynika z szacunków Consumer Electronics Association. Oznacza to, że będzie ona o 4 mld USD wyższa niż w roku 1999, a rok obecny będzie ósmym z kolei przynoszącym wzrost w tym segmencie rynku. Wyniki badań zaprezentowano w ubiegłym tygodniu podczas targów Consumer Electronics Show odbywających się w Las Vegas.

Jednym z czynników decydujących o kontynuacji wzrostu zakupów sprzętu elektronicznego jest rosnąca liczba produktów umożliwiających użytkownikom pracę w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. W kategorii domowych urządzeń informacyjnych przewidywany jest w tym roku wzrost o 6,5%, tj. do poziomu 37 mld USD. Autorzy raportu przewidują, że do końca tego roku komputer będzie posiadało 54% wszystkich gospodarstw domowych.

Sprzedaż komputerów osobistych ma przynieść 16,8 mld USD, a urządzeń peryferyjnych kolejne 10 mld USD. Natomiast wartość sprzedanego oprogramowania wzrośnie o 16% i osiągnie 5,2 mld USD. Z kolei 2,4 mld USD będzie stanowić sprzedaż tradycyjnych telefonów, podczas gdy w przypadku telefonów komórkowych wyniesie ona ok. 3 mld USD. Nadal rosnąć będzie również sprzedaż specjalizowanych pagerów, która ma być o 13% większa niż w roku ubiegłym, osiągając wartość 750 mln USD.

Aparaty cyfrowe, których sprzedaż w latach 1996/99 wzrosła aż o 590%, wyniesie w 2000 r. 905 mln USD.

Produktem najszybciej zdobywającym popularność w historii elektroniki użytkowej są odtwarzacze DVD, których w ub.r. sprzedano 4 mln egzemplarzy, odnotowując w ciągu 12 miesięcy 371% wzrost. Na ten rok przewiduje się sprzedaż 6,5 mln egzemplarzy o łącznej wartości 1,5 mld USD.

Jedną z niewielu kategorii, w jakiej przewidywany jest w br. spadek sprzedaży (o 3%), jest stacjonarny i przenośny sprzęt audio. Jednak wartość tego rynku jest nadal wysoka i ma osiągnąć w tym roku poziom sprzedaży 5,6 mld USD. Przychody uzyskane ze sprzedaży elektroniki przenośnej mają wzrosnąć o 8%, tj. do wartości 9,1 mld USD, natomiast generalna sprzedaż wszystkich akcesoriów elektronicznych przyniesie 1,4 mld USD, a więc o 5% więcej niż w roku ubiegłym.