Spotify prognozuje 100 mld USD przychodów w ciągu 10 lat

Spotify poinformowało, że spodziewa się osiągnąć 100 miliardów dolarów przychodów rocznie w ciągu najbliższych 10 lat. Tak wysokie zyski ma przynieść jej dalsza ekspansja w obszarze podcastów i audiobooków.

Engin Akyurt / Pixabay

Jak poinformowała agencja Reutera, firma zajmująca się streamingiem audio zorganizowała swój pierwszy dzień inwestora od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku, mając nadzieję na podsycenie entuzjazmu Wall Street pomimo spowalniającej gospodarki światowej. Aby osiągnąć swój ambitny cel, Spotify musiałoby sprawić, że jego przychody wzrosną prawie 10-krotnie. W 2021 roku bowiem jego przychody wyniosły 11,4 mld USD, a dyrektor generalny Daniel Ek prognozuje również, że w tym samym czasie marża brutto skoczy do 40%, a marża operacyjna do 20%. „Spotify stawia sobie bardzo ambitne cele, a my je realizujemy, ponieważ tak właśnie postrzegamy świat i za tym idzie nasza inwestycja” - powiedział Ek.

Akcje firmy wzrosły w środę o 6,5% po tym, jak w 2022 roku straciły 53% swojej wartości rynkowej, co jest gorsze niż 24% spadek indeksu sektora usług komunikacyjnych S&P 500), który obejmuje Spotify i inne firmy z branży mediów i sieci społecznościowych.

Zobacz również:

  • Spotify sprzymierzyło się z Robloxem
  • Bitcoin za 33 600 dol. Skurczył się o połowę, podobnie jak rynek krypto

Ek rozpoczął prawie czterogodzinną prezentację dla inwestorów, starając się zresetować postrzeganie firmy przez Wall Street, mówiąc, że niektórzy mogą myśleć, że „jesteśmy złym biznesem lub przynajmniej biznesem ze złymi marżami w przewidywalnej przyszłości”.

Jedną z przyczyn nieosiągnięcia długoterminowych celów były agresywne wydatki na rozbudowę platformy podcastów i audiobooków. Ek powiedział jednak, że inwestycje przynoszą już efekty „lepsze, niż się spodziewacie”, a marża brutto wynosi 28,5%, co jest na dobrej drodze do osiągnięcia długoterminowego celu firmy na poziomie 30%-35%. Dyrektor ds. treści w Spotify, Dawn Ostroff, powiedziała, że firma przeznaczyła ponad 1 miliard dolarów na podcasty i spodziewa się, że przychody z podcastów znacznie wzrosną w tym roku z 215 milionów dolarów (200 milionów euro), które zarobiła w zeszłym roku. Powiedziała, że firma jest nadal w fazie inwestycji, ale uważa, że branża podcastów to szansa na 20 miliardów dolarów.

Ek spodziewa się, że biznes podcastowy będzie miał potencjał generowania marży od 40% do 50%, a audiobooki również będą miały marże powyżej 40%. Ek nie sprecyzował, ile czasu zajmie firmie osiągnięcie tych liczb.

Oprócz muzyki, podcastów i audiobooków, Spotify planuje w ciągu najbliższych 10 lat wprowadzić nowe rodzaje treści, które zwiększą średni przychód na użytkownika, powiedział dyrektor ds. technicznych Alexander Nordstrom. Powiedział on, że Spotify jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 1 miliard użytkowników do 2030 roku.

Początek roku był trudny dla firm streamingowych, takich jak Spotify i Netflix. Szwedzka firma stanęła w obliczu kontrowersji związanych z moderowaniem popularnych podcastów Joe Rogana.

Jednak w pierwszym kwartale serwis nadal zwiększał liczbę użytkowników i płatnych subskrybentów, odnotowując 422 mln miesięcznych użytkowników, wyprzedzając szacunki.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200