Sposób na bloga

Wiedzieć, co naprawdę o firmie myślą jej klienci, znać szczegółowo opinie użytkowników o oferowanych produktach to marzenie chyba każdego specjalisty od marketingu, promocji oraz PR.

Wiedzieć, co naprawdę o firmie myślą jej klienci, znać szczegółowo opinie użytkowników o oferowanych produktach to marzenie chyba każdego specjalisty od marketingu, promocji oraz PR.

Sposób na bloga
Jeszcze lepiej dotrzeć do informacji o marzeniach, oczekiwaniach, potrzebach obecnych i potencjalnych odbiorców towarów czy usług. Po części taką wiedzę zapewniają badania rynku, opinii publicznej, rozpoznawalności marki. Przedstawiciele firm chcą jednak jeszcze więcej - możliwości kontaktu niemalże z każdym klientem. Temu celowi służy m.in. wykorzystywanie przez firmy nowej możliwości docierania do konsumentów i poznawania ich opinii, jaką dają blogi. Książka Jeremy'ego Wrighta pokazuje, w jaki sposób robić to skutecznie.

Autor przedstawia, dlaczego firmy o różnym profilu działalności, z różnych branż decydują się na prowadzenie blogów i jak to robią, by umiejętnie i skutecznie budować relacje z klientami. Opisuje też, w jaki sposób opinie klientów mogą wpływać na strategie marketingowe, produkcję nowych towarów, a nawet zmiany organizacyjne w firmie. Jego zdaniem dzięki blogom, przy niskim nakładzie kosztów, można uzyskać cenne informacje o klientach i rynku, które można potem wykorzystać przy podejmowaniu wielu ważnych decyzji.

W książce omówione są też przykłady znanych firm, które wykorzystują blogi w swojej działalności. Można się dowiedzieć np., dlaczego Microsoft przed wprowadzeniem istotnych zmian do swojego oprogramowania konsultuje to z czytelnikami swojego bloga. Podane są też przykłady wykorzystania blogów m.in. przez Generals Motors, Disney Channel czy Boeinga.

Pierwsze blogi powstawały już w połowie lat 90., głównie z potrzeby kontaktu z innymi, w celu dzielenia się opiniami czy przeżyciami. Prawdziwy boom nastąpił jednak po 2000 roku. Szacuje się, że dzisiaj na świecie jest ok. 70 mln blogów. Większość z nich nie ma specjalnego znaczenia. Jest jednak coraz więcej takich, które mają duży wpływ na opinię społeczną, czy też specjalizują się w konkretnej problematyce. Potrzeba coraz więcej wiedzy i umiejętności, żeby osiągnąć w tym gąszczu zamierzony efekt i odnieść sukces w postaci dotarcia do odpowiedniej grupy czytelników. W książce znajdują się wskazówki, jak sobie z tym poradzić.

Jeremi WRIGHT: Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów,Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200