Społecznościowy profil kandydata

Budując wizerunek w sieci, pamiętaj również o profilu oraz informacjach umieszczonych na tak zwanej "tablicy". Obecność na portalach branżowych czy stronach internetowych naszych pracodawców zobowiązuje nas do podawania informacji tylko na tematy zawodowe i branżowe. O tym nie należy zapominać! Szczególnie szukając pracy, pamiętajmy o uaktualnieniu naszych profili w informacje dotyczące przebiegu kariery i najnowszych osiągnięć zawodowych. Nie tylko ułatwimy potencjalnym pracodawcom dotarcie do nas, ale zbudujemy też profesjonalny wizerunek w sieci.

W grupie raźniej

62%

firm oczekuje, że w ciągu 2 lat upowszechni się przeprowadzanie pierwszych etapów rekrutacji przez internet.

Główny zamysł portali społecznościowych to stworzenie platformy oferującej przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i nawiązywania kontaktów ludzi o podobnych upodobaniach i zainteresowaniach. Na polu zawodowym jest to szczególnie przydatne. Przyłączając się do grup tematycznych zrzeszających specjalistów konkretnej dziedziny czy mających podobne doświadczenia, mamy świetną okazję do wymiany poglądów i nawiązania cennych znajomości. Członkowie najpopularniejszych grup dyskusyjnych chętnie dzielą się wiedzą, odpowiadają na pytania, pomagają sobie. Warto więc pytać i samemu aktywnie brać udział w internetowych rozmowach. Pamiętajmy jednak, iż również w tym wypadku widoczność grup, do jakich należymy, buduje nasz wizerunek, niestety nie zawsze pozytywny. Korzystajmy z ustawień umożliwiających ukrycie przynależności do pewnych grup, publikowanie naszych wpisów do dyskusji czy po prostu z rozwagą komentujmy tematy, które mogą źle wpłynąć na nasz zawodowy wizerunek.

Pamiętajmy, specjalista ds. rekrutacji czy headhunter to osoba, której jedną z głównych cech jest dociekliwość. Przejawia się ona nie tylko w doborze odpowiednich pytań podczas rozmowy, ale co więcej, w wyszukaniu i wyborze najwłaściwszego pracownika. A im wyższe stanowisko, tym na więcej czynników będzie zwracać uwagę. A zatem, jeśli szukasz pracy, zastanów się na początku przez kogo chcesz zostać zauważonym i zbuduj wizerunek w internecie tak, aby osoby te mogły łatwo Cię odnaleźć. Informacje o sobie udostępniaj w sposób selektywny i rozsądny. A jeśli nawet obecnie nie poszukujesz pracy, przejrzyj jeszcze raz swoje profile, bo być może Twój nowy pracodawca już zaczął szukać Ciebie!

Katarzyna Zembrzycka jest konsultantką w zespole IT & Telecoms w Hays Poland.

Podstawowe zasady budowy wizerunku w sieci:

- Osoby, które w godzinach pracy co kilka minut informują znajomych na profilu o pogodzie za oknem nie dowodzą swej efektywności, przydatności.

- Sprawdzajmy, kogo tak naprawdę zapraszamy do grona znajomych, ponieważ od momentu kliknięcia w przycisk "akceptuj" osoby te będą miały pełny dostęp do informacji o naszym życiu zawodowym lub prywatnym!

- Prywatne zdjęcia nie powinny być przeglądane przez osoby, od których może zależeć rozwój naszej kariery zawodowej.

- Budując wizerunek w sieci, pamiętaj również o profilu oraz informacjach umieszczonych na tak zwanej "tablicy".

- Szukając pracy, pamiętajmy o uaktualnieniu naszych profili w informacje dotyczące przebiegu kariery i najnowszych osiągnięć zawodowych.

- Korzystajmy z ustawień umożliwiających ukrycie przynależności do pewnych grup, publikowanie naszych wpisów do dyskusji czy po prostu z rozwagą komentujmy tematy, które mogą źle wpłynąć na nasz zawodowy wizerunek.


TOP 200