Specjalność szefa... IT
- Andrzej Maciejewski,
- 20.01.2009
to planowane przychody AmRest za trzy lata (obecnie wynoszą ok. 400 mln zł).
Od czasu objęcia fotela CIO przez Przemysława Poppe, AmRest uruchomił cztery biura i dwukrotnie zmieniał lokalizację centrali. Spółka w dużej mierze korzysta z partnerów zewnętrznych. BCC wspiera wdrożone aplikacje SAP, S&T Polska oferuje wsparcie techniczne infrastruktury. Własne data center w nowej siedzibie we Wrocławiu służy do hostowania aplikacji biznesowych. Zanim spółka zdecydowała się na budowę własnego centrum danych, szukała usługowego centrum, którego na terenie miasta nie było. „Poza miastem - owszem - ale ze względu na regulacje zrezygnowaliśmy z tego pomysłu” - tłumaczy Przemysław Poppe. Projekty takie jak wirtualizacja pomagają obniżać zużycie prądu. Każdy dział wie, ile kosztuje zużywana przez niego energia.
Jeden system dla wszystkich
Najważniejszym projektem jest wdrożenie aplikacji klasy POS firmy Micros do obsługi restauracji. Rozwiązanie stało się głównym systemem informatycznym przedsiębiorstwa - pozostałe systemy nawet tak duże jak aplikacje SAP, systemy bezpieczeństwa i sieć rozległa zostały mu podporządkowane. „Jest to największy na świecie projekt wdrożenia tego systemu” - mówi Przemysław Poppe. AmRest jako jedyny klient na świecie wdraża cały tzw. pakiet zintegrowany. Skala projektu wynika z liczby restauracji, które zostaną objęte systemem, ale także wykorzystania wszystkich funkcji tego narzędzia, od systemu w kasie i programu lojalnościowego, poprzez CRM, system magazynowy, call center, fraud detection, po grafikowanie i rejestrację czasu pracy personelu. Już dziś AmRest na terenie Warszawy prowadzi sprzedaż dań Pizza Hut oraz KFC na telefon. Zgłoszenia przyjmuje call center firmy Arteria, której pracownicy pracują zdalnie na systemie AmRest. W planach jest także zaawansowany system składania zamówień przez Internet. Mnogość funkcji pozwala traktować Micros jak pełny system ERP.