Spamerzy będą płacić?

Specjaliści z IBM wysunęli propozycję rozwiązania, mającego sprawić, że wysyłanie spamu stanie się nieopłacalne. Zaproponowali oni, aby każdy nadawca wiadomości reklamowej musiał płacić za jej wysłanie.

Zdaniem Scotta Fahlmana z należącego do IBM Watson Research Center, cała idea, przypominająca nieco ideę znaczka pocztowego, jest "śmiesznie prosta", a przez to stosunkowo łatwa do zrealizowania i nie pozbawiona szans na spełnienie swojej funkcji.

Realizacja pomysłu Fahlmana wymagałaby stworzenia specjalnej instytucji, przyznającej owe "znaczki pocztowe" podmiotom chcącym rozsyłać reklamowe e-maile. "Znaczki" te miałyby postać 10-cyfrowego kodu, który musiałby być "zaszyty" w każdej wiadomości reklamowej. Specjalne oprogramowanie, zainstalowane na serwerach pocztowych dostawców usług internetowych, odsyłałoby do nadawcy wszystkie e-maile nie zawierające tego kodu.

Zobacz również:

  • Google zmienia algorytmy - więcej reklam w Gmailu

Według koncepcji Fahlmana, instytucja pobierająca opłaty za wysyłanie spamu powinna mieć charakter non-profit. Środki zebrane w ten sposób mogłyby być przekazywane np. na cele charytatywne lub na badania naukowe.

"Jedynym problemem, nad którym trzeba jeszcze popracować, jest stworzenie takich algorytmów, które skutecznie będą odróżniać spam od pozostałych wiadomości. Ale to już kwestia niedalekiej przyszłości", dodał Fahlman.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200