Sophos przyznaje się do wadliwej aktualizacji
- Antoni Steliński,
- 21.09.2012, godz. 10:11
Przedstawiciele firmy Sophos przeprosili swoich klientów za zamieszanie, spowodowane udostępnieniem wadliwej aktualizacji dla oferowanego przez nią oprogramowania antywirusowego. Za sprawą źle przygotowanych sygnatur zagrożeń skaner antywirusowy zaczął błędnie identyfikować zupełnie nieszkodliwe pliki jako złośliwe oprogramowanie.
Polecamy:
"Chcielibyśmy bardzo przeprosić wszystkich klientów za ewentualne zakłócenia pracy, których mogli doświadczyć w wyniku naszego błędu. Zdajemy sobie sprawę, że problem jest bardzo poważny i robimy wszystko co w naszej mocy, by go rozwiązać" - napisano w wydanym przez Sophos oświadczeniu.
Zobacz również:
- Polacy bezrefleksyjnie ufają technologii?
- Raport Sophos - hakerzy celują w Active Directory
- Czy smartfony potrzebują oprogramowania antywirusowego
Wydaje się zresztą, że problem faktycznie został już rozwiązany - firma udostępniła poprawkę korygującą poprzednią aktualizację i skaner zaczął funkcjonować prawidłowo. Ale przedstawiciele Sophos zapowiadają przeprowadzenie pełnego dochodzenia w tej sprawie - w celu ustalenia jak doszło do tak poważnego błędu (oraz wypracowania procedur, które w przyszłości zabezpieczą klientów firmy przed takimi niespodziankami).