Sony Ericsson: rośnie sprzedaż telefonów

SE Mobile Communications w ciągu pierwszego kwartału br. dostarczył na rynek 13,3 mln sztuk telefonów komórkowych, co oznacza 41 procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2005 roku. Zyski netto koncernu z tytułu sprzedaży aparatów przenośnych czasie zwiększyły się w porównywanym czasie ponad trzykrotnie.

Całkowita sprzedaż telefonów komórkowych Sony Ericsson w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 1,99 mld Euro (wzrost o 55 proc. w stosunku do sytuacji sprzed roku). Zysk netto koncernu osiągnął pułap 109 mln Euro - dla porównania, pod koniec pierwszego kwartału 2005 roku wynosił on jedynie 32 mln Euro.

Na początku roku SE zaprezentował trzy nowe modele telefonów-walkmanów oraz zaawansowany technologicznie telefon z aparatem fotograficznym, wykorzystującym znane rozwiązanie Cyber-Shot. Średni koszt zakupu telefonów Sony Ericsson wyniósł w pierwszym kwartale br. 149 Euro i był większy o 5 Euro w stosunku do sytuacji z końca ub. r.

Eksperci rynkowi z SE prognozują, że popyt na telefony komórkowe będzie nadal rósł i osiągnie w 2006 roku liczbę 900 mln sztuk. Wcześniej zakładano, że wzrost ten będzie mniej znaczący i wyniesie 10 proc. w stosunku do 780 mln aparatów sprzedanych w 2005 roku.

Obecnie Sony Ericsson zajmuje piąte miejsce wśród największych dostawców telefonów komórkowych. Przed koncernem znajdują się: LG Electronics, Samsung, Motorola i Nokia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200