Sonic Wall: wirtualny asystent dla SSL VPN
- Józef Muszyński,
- IDG News Service,
- 28.05.2008, godz. 13:20
Spółka uaktualniła oprogramowanie urządzeń SSL VPN w kierunku zapewnienia łatwiejszego zarządzania tym wyposażeniem.
Firma włączyła do modułu oprogramowania Virtual Assist klawisze skrótu, pozwalające obsłudze technicznej na szybkie nawiązanie konwersacji z użytkownikiem zgłaszającym problem z VPN.
Oprogramowanie Sonic Wall SSL VPN 3.0 wprowadza nowe przyciski dla szybkiej transmisji plików oraz wybierania menu startowego użytkownika czy menadżera zadań, w czasie sesji zdalnej pomocy.
Virtual Assist rejestruje zdalne sesje i generuje raporty, które mogą być następnie wysłane do administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej lub eksportowane do innych programów raportujących w oparciu o stały harmonogram.
Jest to szczególnie użyteczne dla integratorów systemów, którzy mają kontrakty serwisowo-wdrożeniowe z Sonic Wall i mogą rejestrować ile czasu spędza specjalista na wspomaganiu klienta w zakresie tych urządzeń.
Virtual Assist jest oddzielnym modułem programowym, kosztującym 995 USD. Oprogramowanie jest dostępne dla urządzeń z rodziny SSL-VPN 2000/4000.