Snowflake kupuje software house Pragmatists

Snowflake, globalna spółka oferująca Chmurę Danych, dokonała akwizycji zespołu inżynierów polskiego software hause’u, zajmującego się tworzeniem oprogramowania na zamówienie. Jak wyjaśnia Computerwordowi szef warszawskiego biura Snowflake, zakup wzmocni działania lokalnego zespołu o m.in. obszar interfejsu użytkownika w ramach Snowflake Data Marketplace czy ulepszy ekosystem konektorów, czyli rozwiązań, które pozwalają klientom migrować dane do Chmury Danych Snowflake.

fot. materiały prasowe Snowflake

Polska akwizycja firmy Pragmatists to kolejny krok Snowflake na drodze do szybkiej rozbudowy powstałego w zeszłym roku globalnego zespołu R&D w Polsce. Snowflake, po przejęciu specjalistów z Pragmatists, zatrudnia nad Wisłą blisko 100 inżynierów.

Szybko rosnący popyt na usługi Snowflake ma związek ze wzrost zapotrzebowania na usługi z zakresu data marketplace. Szacuje się, że do 2030 roku, ponad milion organizacji na całym świecie będzie monetyzować swoje zasoby danych, zarabiając w ten sposób ponad 3,6 biliona dolarów. „Data Marketplace Snowflake cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno lokalnie, jak i w skali globalnej. Obecnie możemy mówić już o ponad dwustu dostawcach i niemal tysiącu zestawów danych dostępnych za pośrednictwem Snowflake w skali całego świata” – powiedział redakcji Computerworld Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake. „To kwartalny wzrost o ponad 40%. Warto przy tym wspomnieć, że działalność warszawskiego centrum technologicznego Snowflake ma wymiar globalny, dlatego stworzone w Polsce rozwiązania stosowane są na całym świecie. Rynek data marketplace, a co za tym idzie także usługa Snowflake rozwijają się bardzo dynamicznie. Potwierdza to fakt, że już jeden na czterech dostawców oferuje w ramach Snowflake Data Marketplace trzy lub więcej zestawów danych” – dodaje.

Zobacz również:

  • Snowflake Arctic - nowy model językowy LLM klasy korporacyjnej

Rośnie również popularność chmury danych w Polsce. W miarę postępów digitalizacji, coraz więcej organizacji po prostu zaczęło gromadzić różnego rodzaju dane i dostrzegło potrzebę ich efektywnego wykorzystania. Jak wyjaśnia ekspert Snowflake, w najbliższym czasie będziemy obserwować rosnącą popularność usługi Data Marketplace, pozwalającej firmom z jednej strony monetyzować swoje dane, a z drugiej korzystać z tysięcy zbiorów z całego świata, by budować przewagę konkurencyjną.

Mocny rozwój tego segmentu rynku to miedzy innymi powód inwestycji w Pragmatis. Jakie kompetencje pozyskało w ten sposób warszqwskie biuro Snowflake i do czego będą one przydatne? Zapytaliśmy o to Grzegorza Kapustę.

„Pragmatists na rynku software house miał wypracowaną przez lata renomę. To zespół niezwykle doświadczony i bardzo zgrany. Specjaliści, którzy dołączyli do Snowflake mają bardzo wysoką kulturę pracy inżynierskiej, na co dzień programują w parach, stawiając ogromny nacisk na jakość dostarczanych produktów. Możemy więc śmiało powiedzieć, że za sprawą tego, iż do naszego zespołu dołączyło około 30 doświadczonych inżynierów z Pragmatists, możemy przyspieszyć prace nad wszystkimi obszarami, którymi zajmuje się warszawskie biuro Snowflake. Działania te obejmują m.in. obszar interfejsu użytkownika w ramach Snowflake Data Marketplace czy ulepszanie ekosystemu konektorów, czyli rozwiązań, które pozwalają klientom migrować dane do Chmury Danych Snowflake” – odpowiedział.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200