Smartwatche z WearOS upodobnią się do Apple Watch

Google od ponad dwóch lat ponownie intensywnie inwestuje w rynek urządzeń ubieranych. Wkrótce wyszukiwarkowy gigant wprowadzi funkcję, która zostanie zapożyczona z najpopularniejszego smartwatcha - Apple Watch.

Google było jednym z pierwszych producentów, który zainwestował w urządzenia ubierane. Później wuszykijarkowy gigant nieco wycofał się z tego rynku, aby powrócić z partnerstwem z firmą Samsung - jednym z najbardziej doświadczonych producentów smartwatchy oraz urządzeń fitness. Google WearOS został znacząco przebudowany korzystając z doświadczeń z systemem TizenOS rozwijanym przez Samsunga. Oprogramowanie trafiło najpierw ekskluzywnie na urządzenia Samsunga, a aktualnie dostępne jest również na sprzętach firm trzech w tym Google Pixel Watch.

WearOS znacząco upodobni się do watchOS
Źródło: samsung.com

WearOS znacząco upodobni się do watchOS

Źródło: samsung.com

Inżynierowie Google przygotowali nowe wytyczne dotyczące projektowania aplikacji na platformie WearOS. Opublikowane informacje wejdą w życie z dniem 31 sierpnia 2023 roku. Według Google zostaną wprowadzone, aby poprawić jakość aplikacji dla Waer OS oraz sposób ich prezentacji w Google Play Store.

Zobacz również:

Tym samym Google przyznało się do faktu, że interfejs WearOS nie jest w pełni dopracowany. Aby zachować spójność firma zdecydowała się na rozwiązanie, które jest już doskonale znane użytkownikom sprzętu Apple.

Wszystkie aplikacje będą musiały używać czarnego tła, aby zwiekszyć czytelność informacje na niewielkim ekranie. Dodatkowo zabieg ten wizualnie pomniejszy ramki wybranych zegarków - w tym Pixel Watcha, który ma dużą obręcz pomiędzy ekranem, a ramką.

Czarne tło pozwoli również zwiększyć żywotność baterii, co nadal jest piętą achillesową zegarków z WearOS i watchOS względem konkurencji takiej jak Garmin, Polar, Suunto, Huawei czy Xiaomi.

Aplikacje projektowane w nowym stylu będą również musiały zawsze i w tym samym miejscu wyświetlać czas, co w przypadku aktualnie dostępnych programów nie jest takie oczywiste.

Google wprowadza również zmianę dotyczącą śledzenia aktywności. Zegarki będą zawsze informowały użytkownika o uruchomionym treningu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200