Smartfony: Apple dogania Samsunga, a chińskie firmy depczą im po piętach

Olbrzymia popularność nowego smartfona iPhone 6 spowodowała, że Apple umocnił swoją pozycję na tym rynku. Firma poinformowała ostatnio, że w ostatnim kwartale 2014 roku sprzedała 74,5 mln mobilnych urządzeń iPhones. Jednak pierwsze miejsce na liście największych producentów smartfonów oraz telefonów komórkowych zajmuje obecnie Samsung (za Strategy Analytics), który sprzedał w tym samym czasie 95 mln takich mobilnych urządzeń.

Z kolej IDC donosi, że Samsung wyprodukował w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku 75.1 mln smartfonów (czyli też więcej niż Apple). Ocenia się, że to właśnie duży popyt ma smartfony iPhone 6 spowodował, że zyski firmy Apple wyniosły w ostatnim kwartale zeszłego roku aż 18 mld USD, a jej udział w tym rynku wzrósł w 2014 roku do 20% (w 2013 r. było to 17%). W tym samym czasie udział firmy Samsung w rynku smartfonów spadł do 20%. Spadł, ponieważ w 2013 roku było to 29 %.

W opinii analityków Samsung przegrywa ostatnio na tym rynku rywalizację z konkurencją głównie z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że nowe smartfony Apple klasy high-end spotkały się z bardzo życzliwym przyjęciem użytkowników.

Zobacz również:

  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku
  • Składane smartfony będą droższe, a zarazem tańsze
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Drugim powodem jest rosnąca presja ze strony takich firm, jak Xiaomi, Huawei i ZTE, które wprowadzają na rynku tanie smartfony klasy podstawowej i średniej, które stawiają w powodzeniem czoło smartfonom Samsunga. Ocenia się, że to właśnie dlatego zysk operacyjny firmy Samsung (chodzi o sprzedaż smartfonów) zmalał w ostatnim kwartale 2014 r. aż o 64%.

Trzecie miejsce na liście największych producentów smartfonów zajmuje korporacja Lenovo (24,7 sprzedanych smartfonów w ostatnim kwartale 2014 r.), która zdecydowała się niedawno przejąć od Motoroli jej oddział produkujący mobilne urządzenia. Czwarte i piąte miejsce przypadło w tym rankingu firmom Huawei i Xiaomi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200