Skype szykuje ofertę dla firm

Spółka chce w końcu zainteresować swoją ofertą użytkowników korporacyjnych. Pierwszą usługą telekomunikacyjną skierowaną do przedsiębiorstw ma być call center.

Z popularnego komunikatora korzystają miliony użytkowników, ale tylko część z nich decyduje się na płatne usługi Skype. eBay, który zapłacił za Skype ponad 2,6 mld USD nie zamierza w nieskończoność czekać na zwrot z inwestycji. Dodatkowych źródeł przychodów Skype poszuka więc na rynku korporacyjnym. Przedsiębiorstwom chce zaoferować usługi wirtualnego call center. Na razie nie ujawnia bliższych szczegółów na ten temat. Jonathan Christensen jeden z dyrektorów Skype (do niedawna szef przejętej przez Skype spółki Camino) zapowiedział, że call center to tylko jedna z kilku nowych usług przygotowywanych dla użytkowników biznesowych. Poinformował jednocześnie, że Skype będzie udostępniać więcej technicznych informacji o swoich produktach. Szefowie działów IT w firmach muszą dokładnie wiedzieć jak działają i co oferują usługi Skype. W mediach nie raz pojawiały się doniesienia o potencjalnych zagrożeniach związanych z zastosowaniem Skype w firmach, co jest związane ze słabą znajomością protokołów komunikacyjnych i mechanizmów bezpieczeństwa zastosowanych w tej aplikacji. Większa otwartość i dostępność pełniejszych specyfikacji ma przekonać klientów korporacyjnych do korzystania z rozwiązań firmy.

Skype nie zapomina jednocześnie o klientach indywidualnych. Lada moment ma nastąpić premiera kolejnej - trzeciej już wersji komunikatora Skype.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200