Skurczył się rynek outsourcingu

Wartość światowego rynku outsourcingu zmalała w II kw. br. o 18% - do 16,4 mld USD, z powodu słabego popytu w USA i ogólnego spadku liczby dużych kontraktów - wynika z badania firmy TPI.

Całkowita wartość kontraktów outsourcingowych w Ameryce spadła o 51% w porównaniu z II kw. 2010 r. Rynek w regionie Azji-Pacyfiku wzrósł o 55% w porównaniu z II kw. ub.r. - wynika z Global TPI Index, który bada kontrakty outsourcingowe o minimalnej wartości 25 mln USD. Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) odnotowały w tym okresie wzrost o 13%.

Wartość restrukturyzacji, definiowanych jako odnowienie kontraktu, restrukturyzacja lub renegocjacja, wzrosła (w kategorii całkowitej wartości kontraktu) o 30% w ciągu roku.

Zobacz również:

  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie

Mimo globalnego skurczenia się rynku, dostawcy usług z Indii, jak Tata Consultancy Services (TCS) czy Infosys, odnotowali wysokie wzrosty przychodów i zysków w II kw. br. oraz wzrost popytu na swoje usługi.

TCS, największa firma outsourcingowa w Indiach ogłosiła wyniki kwartalne na poziomie 2,4 mld USD przychodów, o 34,4% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Infosys (druga pozycja na rynku) osiągnął przychody w wysokości 1,7 mld USD, o 23% więcej niż rok wcześniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200