"Siódemka" z technologią Oracle

Kurierska firma rozbudowuje system wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem.

Najnowszy projekt unowocześniania systemu to zrealizowana pod koniec 2011, w fazie testowej, migracja na serwer aplikacji Oracle WebLogic modułu klienckiego, służącego do inicjowania i rejestrowania przesyłek oraz drukowania listów przewozowych. Do tej pory wykorzystywane w firmie rozwiązania Oracle to m.in. baza danych pracująca w systemie klastrowym, serwer aplikacyjny, oprogramowanie Business Intelligence. Służą one jako fundament systemu, który dla Siódemki zaprojektowała, wdrożyła i rozwija firma Alfa Projekt. System zapewnia wsparcie pracy firmy kurierskiej, obsługując logistykę, spedycję, magazyn wysokiego składowania, a także CRM, workflow i analitykę biznesową. Jednym z modułów systemu jest aplikacja do obsługi elektronicznego archiwum dokumentów. Zapewnia wsparcie dla urządzeń mobilnych używanych przez kurierów i w magazynach.

"Nasz system został w większości napisany od zera przez zespół współpracujących z nami programistów firmy Alfa Projekt, początkowo na bazie MS SQL Server, następnie przeniesiony do technologii Oracle. System musi zapewnić efektywne przetwarzanie dużej ilości danych, jakie występują w pracy firmy kurierskiej" - komentuje Bartłomiej Raczyński, dyrektor IT firmy Siódemka SA. "Ostatnio stworzyliśmy wiele nowych narzędzi IT dla naszych klientów. Są to m.in. moduły wysyłkowe do takich produktów jak: Symfonia, Forte, WFMag czy Microsoft Outlook" - dodaje Bartłomiej Raczyński. Uzupełnieniem środowiska back-office Siódemki są gotowe aplikacje dostarczane przez Oracle, np. moduły analityczne, czy hurtownia danych, które są zintegrowane w ramach jednego spójnego rozwiązania. W tym roku planowana jest migracja kolejnych modułów systemu na platformę Oracle WebLogic. W dalszym terminie rozważana jest także zasadność wdrożenia szyny integracyjnej zgodnej z ideą SOA - możliwe, że bazującej także na rozwiązaniach Oracle.


TOP 200