Siemens wdraża OTN

Siemens zaprezentowała kolejne rozwiązanie systemu OTN (Open Transport Network) do konwergencji usług transportowych.

Siemens zaprezentowała kolejne rozwiązanie systemu OTN (Open Transport Network) do konwergencji usług transportowych. Integruje on w jeden system usługi głosowe i transmisji danych przesyłanych przez sieci LAN oraz łączy sygnały wideo pochodzące z odrębnych struktur teleinformatycznych.

Otwarta struktura systemu i wspólne (jednorodne) zarządzanie umożliwiają współdziałanie multimedialnych stacji PC, cyfrowych aplikacji wideo – z zapewnieniem dostępu do systemu w każdym punkcie sieci. Istotną cechą systemu OTN jest optymalizacja nie tylko sygnałów transmisji głosu i danych, ale także skomprymowanych sygnałów dla aplikacji obrazowych dostarczanych przez sieci LAN. Ponadto system zapewnia realizację połączeń transparentnych, czyniących sieć niezależną od zmian w wyższej warstwie protokołów, oraz prostsze zestawienie ścieżek komunikacyjnych, łatwiejszych w zarządzaniu i utrzymaniu.

System OTN jest przeznaczony do obsługi różnorodnych środowisk i aplikacji, takich jak: transport kolejowy, metro, porty lotnicze, autostrady, rurociągi, elektrownie, przemysł. W oparciu o strukturę teleinformatyczną OTN można także realizować wideoaplikacje wojskowe i praktycznie dowolne aplikacje obrazowe – dzięki udostępnieniu wielu kart interfejsowych. Na życzenie możliwe jest rozszerzenie interfejsów (i oprogramowania) o standardy przemysłowe z podwyższoną niezawodnością.

Wśród głównych zastosowań znajdują się aplikacje:

 obsługa transportu szynowego (metro/kolej) – z rozmieszczeniem telefonów administracyjnych i służbowych wzdłuż linii kolejowej lub na poszczególnych stacjach metra, gorące linie obejmujące telefony alarmowe, linie usług cyfrowych ISDN, publiczne radio (megafony na stacjach, system informacji pasażerskiej, muzyka dla oczekujących) oraz centralny zegar czasu. Nowatorskim elementem systemu jest nadzór i analiza ruchu kolejowego SCADA, zapewniające transmisję sygnałów sterujących (zwrotnice kolejowe, sygnalizacja, szlabany), wsparcie dla rezerwacji biletów, zabezpieczenie i nadzór wideo wraz z możliwością zarządzania dystrybucją sygnałów wideo, zarządzanie funkcjami kamer (zbliżenia, obrót, przemieszczenie) oraz zarządzanie sprzętem archiwizacyjnym (nagrywanie start-stopowe, rejestracja CD itp.);

 obsługa lotniskowa – obejmująca nawigację powietrzną, nadzór ruchu, sterowanie oświetleniem pasów startowych, pomiary meteo, sterowanie alarmem przeciwpożarowym, sterowanie klimatyzacją itp.;

 usługi kopalniane – czyli transmisja danych w warunkach zagrożenia, naziemna i podziemna komunikacja radiową i telefoniczna, realizacja połączeń sieci LAN oraz praca systemu w bardzo trudnych warunkach;

 komunikacja autostradowa – umożliwiająca nadzór ruchu, sygnalizację, telefonowanie alarmowe, nadzór wideo, pomiary natężenia ruchu itp.;

 aplikacje wojskowe – dające wysokie bezpieczeństwo i zapewnienie poufności przesyłanych informacji przy dużej niezawodności działania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200