Siedzisz w internecie? Zacznij zarabiać!
- Bartłomiej Dymecki,
- 07.09.2009, godz. 10:49
Ile możesz zarobić?
Zyski osiągane za pomocą programów partnerskich są trudne do przewidzenia. Firmy nie informują, ile zarabiają ich partnerzy. Wyjątek stanowi księgarnia Złote Myśli, która specjalizuje się w sprzedaży e-booków i audiobooków. Publikuje ona listę 10 partnerów, którzy byli najskuteczniejsi w ciągu ostatnich 30 dni. Z ostatnio aktualizowanych danych wynika, że partner osiągający największe zyski zarobił w tym czasie ponad 1200 zł.
Jedną z najbardziej opłacalnych jest branża finansowa. Wielu właścicieli stron poświęconych finansom zarabia z tego tytułu nawet po kilka tysięcy złotych miesięcznie.
Warto zwrócić uwagę na programy, które oferują wysokie prowizje za każdą sprzedaż, czyli rozliczają się "od sztuki". Dotyczy to na przykład branży szkoleniowej. Polecając kursy serwisu InwestorGieldowy.com możesz jednorazowo otrzymać aż 600 zł prowizji.
Każdy program partnerski rządzi się innymi zasadami wypłacania zarobionych pieniędzy. Przeważnie niezbędne jest osiągnięcie odpowiedniego progu wypłaty. Na przykład w snajperze aukcyjnym Aukcjoner.pl wynosi on 100 zł. Dopiero po jego osiągnięciu będziesz mógł wypłacić zgromadzone środki. Firmy prowadzące programy oczekują także załatwienia oficjalnych formalności, takich jak podpisanie umowy o dzieło lub wystawienie faktury.
Czas na praktykę
Praktyczna praca w programie partnerskim rozpoczyna się od odpowiedzi na kilka pytań. W jaki sposób promować polecane produkty? Które z dziesiątków programów wybrać? I w jakim czasie możesz się spodziewać sensownych zarobków? Odpowiedź na ostatnie pytanie jest najkrótsza. Nie jest możliwe ustalenie czasu potrzebnego do wygenerowania dochodów w programach partnerskich. Żadna nowa strona nie uzyskuje ruchu błyskawicznie. W jej promocję trzeba włożyć sporo trudu, a efekty są dostrzegalne nie wcześniej niż po kilku miesiącach.
Dobór programów zależy od tematyki serwisu. Poza dopasowaniem tematycznym przeanalizuj cechy techniczne programów i wybierz ten, który daje najkorzystniejsze warunki partnerom. Zwróć uwagę także na sieci ProPartner i Partneris, które gromadzą wiele programów w jednym miejscu.
Lukratywny drugi poziom
Wiele programów partnerskich ma czy też oferuje tzw. drugi poziom. Możesz nie tylko polecać firmie nowych klientów, ale także kolejnych partnerów. Dzięki temu będziesz otrzymywać dodatkową prowizję od ich zarobków. Na przykład w programie FTS.pl prowizja od sprzedaży szkolenia na temat inwestowania w nieruchomości wynosi 200 zł, natomiast prowizja za polecenie nowego partnera, czyli z drugiego poziomu, to 90 zł.