Siedmiu wspaniałych

Czas próby

W ubiegłym roku Grupa TP podpisała strategiczne porozumienie z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, którego zapisy mają wpływ na informatykę Grupy TP. Dotyczyły one, przede wszystkim, oddzielenia obsługi klienta hurtowego od obsługi klienta detalicznego. Zmieniło to priorytety projektów w kierowanym przez Piotra Muszyńskiego obszarze. W przypadku systemu OSS pierwszeństwo ma teraz rozdzielenie zleceń hurtowych od detalicznych na poziomie procesowym. Te prace mają teraz priorytet przed bardziej technicznymi projektami w rodzaju wdrożenia narzędzia Netcracker. Inne, wynikające z porozumienia nowe systemy, to PRM - alternatywny do CRM system obsługi partnerów hurtowych TP. Potrzebne jest zbudowanie interfejsu ISI do systemu KSP, który zostanie udostępniony innym operatorom, aby mogli uruchamiać swoje zlecenia i monitorować je. PRM będzie także dostępny dla innych operatorów w celu składania zlecenia i śledzenia jego przebiegu. Pierwsza faza PRM została zakończona, podobnie jak interfejsy ISI - faza druga zostanie zamknięta w tym roku. W tym roku ukończony zostanie także billing dla innych operatorów - NSRM. "Efekt tych prac będzie niezwykle istotny. Powstaną dwa rozdzielne środowiska dla detalu i hurtu oraz billing dla hurtu. To ogromne projekty, które w sposób zrozumiały zmieniły nam listę priorytetów" - podkreśla Piotr Muszyński.

Możliwość podjęcia szybkiej realizacji tych projektów była wynikiem skuteczności działania wspomnianej organizacji Business Services - dedykowanego zespołu ludzi, który zajmuje się współpracą IT z biznesem, badaniem i opisywaniem jego wymagań, priorytetyzacją zleceń, wspieraniem biznesu przy implementacji rozwiązań IT. "Organizacja z powodzeniem przeszła sprawdzian podczas konieczności opracowania systemów spełniających postanowienia regulacyjne" - mówi Piotr Muszyński.


TOP 200