Siedmiu wspaniałych

Dla każdej domeny

TPAS

W negocjacjach z dostawcami wykorzystano metodologię TPAS, wypracowaną przez FT i zaadaptowaną przez TP. Zgodnie z nią budowano wymagania, kontrakt, załączniki, SLA.

Jak mówi Piotr Muszyński, trzyletni kontakt to optymalny horyzont czasowy - uwzględniający cykle produkcyjne złożonych systemów. Grupa TP ma zaplanowane kolejne edycje aplikacji do końca 2011 roku. Czas kontraktu musi uwzględniać możliwość inwestowania przez partnera, m.in. w zespół, na potrzeby kontraktu. Długoletnia współpraca powinna zapewnić zwrot z inwestycji, a Grupa TP otrzymuje w zamian atrakcyjne ceny dostarczanych produktów i usług. "Jeżeli model się sprawdzi, dostawcy powinni mieć dużą motywację, aby go przedłużyć" - twierdzi Piotr Muszyński.

Każda domena ma swojego dyrektora i to oni będą właścicielami biznesowymi kontraktów z dostawcami. Dla każdej domeny określony został okres przejściowy, w którym dostawca będzie przejmował swój obszar, wchodząc już bezpośrednio do toczących się projektów. "Będzie to okres sprawdzenia, kto na ile rzetelnie się przygotował do współpracy" - zaznacza Piotr Muszyński. Wiceprezes deklaruje, że druga faza wyboru dostawców zakończy się do końca kwietnia br. Grupa TP podpisze jednocześnie umowy z czterema dostawcami. Sukcesywnie, w miarę potwierdzania w praktyce założeń i jakości współpracy, będzie też rozszerzany zakres usług zawartych w umowach.

Prace nad wyłanianiem dostawców przebiegały we współpracy z przedstawicielami France Telecom, którzy dzielili się wiedzą i doświadczeniem. W negocjacjach z dostawcami wykorzystano metodologię TPAS, wypracowaną przez FT i zaadaptowaną przez TP. Zgodnie z nią budowano wymagania, kontrakt, załączniki, SLA. Uwagi strony polskiej były na bieżąco uwzględnianie i powstała nowa wersja TPAS, która została zastosowana w Polsce. Dzięki temu, że dostawcy ubiegali się o kontrakt dla TP, zostali dopuszczeni do przetargu globalnego, organizowanego przez Grupę FT.

Struktura po roku

Zreorganizowana przez Piotra Muszyńskiego struktura IT okrzepła. "Podział na business services, aplikacje oraz infrastrukturę IT, sprawdził się. Awansowaliśmy kilku młodych menedżerów, stawiając na naszą wewnętrzną kadrę" - mówi wiceprezes TP. Postępują prace nad coraz szerszym wdrożeniem SOA. Dzięki usługowej architekturze widać efekty programu Fast Track, który skraca czas opracowania i wprowadzenia produktu. W ciągu minionego roku program objął także PTK Centertel. Komórkowe ramię grupy korzysta już z Centralnego Katalogu Produktów, a w TP prace nad nim trwają. Istotnym etapem w tym procesie będzie wdrożenie nowego modułu billingowego (jest to element programu COTP - Convergence Tool Program), który zastąpi stosowany obecnie system SERAT. Obecna architektura tej aplikacji nie pozwala dołączyć jej do warstwy integracyjnej i włączyć do centralnego katalogu produktów. Nowy system billingowy spółka zamierza uruchomić komercyjnie pod koniec przyszłego roku.


TOP 200