Sieciowa sprzedaż Daewoo

Internetowy system od marca br. wesprze działalność dealerów samochodów Daewoo.

Internetowy system od marca br. wesprze działalność dealerów samochodów Daewoo.

Daewoo zrezygnowała z modernizacji dostarczonego przez brytyjską spółkę Kerridge - systemu do zarządzania sprzedażą i serwisem samochodów. Zespół informatyczny koreańskiego koncernu zdecydował się na stworzenie własnej aplikacji, która zastąpi stosowane dotychczas rozwiązania.

Według przedstawicieli Daewoo, oferowany system, o którego wyborze producent samochodów zdecydował w kwietniu 1996 r., nie przystawał do wymagań. "Polski rynek bardzo się zmienia, a to powoduje konieczność bieżącego dostosowania systemu. W tej sytuacji wsparcie z Anglii nie było w pełni możliwe" - mówi o powodach rezygnacji z oprogramowania Kerridge Krzysztof Fidura, odpowiedzialny za informatykę w Daewoo. Jednocześnie jej informatycy wskazują na ograniczenia systemu angielskiej firmy. Współpracująca z nim baza danych nie oferowała dostępu za pośrednictwem sterowników ODBC, zachowywania transakcji oraz przeprowadzanych operacji i łatwych metod zwiększenia wydajności. "Własny produkt pozwolił na lepsze przystosowanie do specyfiki naszego rynku - informuje Krzysztof Fidura. - Uwzględnia także ogólne standardy przyjęte przez nasz koncern. Ponadto daje większą swobodę, jeżeli chodzi o integrację z innymi systemami, wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie". Nowy system, stworzony wyłącznie przez pracowników z katowickiego oddziału Daewoo Dacom Communications, pracujący w środowisku unixowym, został zbudowany na bazie narzędzi Informix Software oraz PowerBuilder firmy Powersoft, wchodzącej w skład Sybase.

Obsługa przez Internet

Informatycy Daewoo, jako medium do komunikacji z dealerami samochodów, wybrali Internet. Ich zdaniem, zadecydowała o tym ogólna dostępność sieci i możliwość wykorzystania uniwersalnych narzędzi. Nowy system pozwoli dealerom na bieżąco kontrolować stan w magazynach producenta samochodów i na tej podstawie przekazywać zamówienia do ośrodków regionalnych Daewoo. W przyszłości możliwe będzie składanie szczegółowych zamówień dotyczących konkretnego egzemplarza samochodu. Obecny dość długi proces produkcji pojazdów nie daje takich możliwości. Ponadto będzie usprawniony przepływ informacji o sprzedaży pojazdów do klienta między poszczególnymi punktami a centralą, bieżące monitorowanie jej wielkości i kontrolowanie zapasów w magazynach.

Wykorzystanie Internetu umożliwi dealerom korzystanie z firmowych i tworzenie własnych stron WWW, co pozwoli na rozwój działalności marketingowej, promocyjnej i informacyjnej zarówno firmy, jak i poszczególnych punktów na terenie kraju.

Rozległa sieć

Daewoo przeprowadziła szkolenie wszystkich swoich przedstawicieli handlowych w zakresie obsługi nowego systemu. Każdego z nich wyposażono w odpowiedni sprzęt. Obecnie w 6 regionach, na jakie podzielona jest sieć dealerska Daewoo, w nowym systemie pracuje ok. 70% punktów sprzedaży. Jedyną przeszkodą opóźniającą ich podłączenie jest sieć telekomunikacyjna. "Jeżeli nie będziemy mogli wykorzystać standardowych łączy telekomunikacyjnych, uruchomimy łącza satelitarne" - dodaje Krzysztof Fidura.

Do obecnych ponad 200 dealerów dołączyć ma jeszcze ok. 100 przedstawicieli handlowych zakładów w Nysie, gdzie produkowane są samochody dostawcze. Do końca miesiąca do systemu mają być włączeni wszyscy dealerzy na terenie całego kraju.


TOP 200