Sieci dla niewielkich

Intel wchodzi na rynek produktów sieciowych, przeznaczonych dla rynku SOHO.

Intel wchodzi na rynek produktów sieciowych, przeznaczonych dla rynku SOHO.

Seria InBusiness

Koncentratory 100 Mb/s:

4-portowy, 8-portowy oraz 8-portowy z dodatkowym portem 100 Mb/s, umożliwiającym podłączenie do szkieletu sieci.

Koncentratory 10 Mb/s:

5-portowy, 8-portowy oraz 8-portowy z możliwością podłączenia do kabla koncentrycznego.

Przełączniki 100 Mb/s:

8-portowy oraz 8-portowy z dodatkowym portem, umożliwiającym podłączenie do szkieletu sieci.

Internet Station

Dodatkowe informacje:http://www.intel.com/network/smallbiz/index.htm

Intel wprowadził na rynek nową serię produktów sieciowych InBusiness, przeznaczonych dla małych firm, zatrudniających mniej niż 50 użytkowników. Nowe produkty powstały w wyniku przejęcia przez Intela (pięć miesięcy temu) firmy Dayna Communications, specjalizującej się w opracowywaniu rozwiązań dla rynku SOHO.

Seria InBusiness zawiera dziewięć urządzeń: trzy koncentratory, oferujące przepustowość portów 10 Mb/s, trzy koncentratory Fast Ethernet, dwa przełączniki sieciowe oraz urządzenie o nazwie Internet Station, umożliwiające dostęp do Internetu użytkownikom sieci firmowej za pośrednictwem modemu i konta u dostawcy usług internetowych. Urządzenia dostępne są w cenie 80-900 USD. Założeniem Intela przy opracowywaniu serii InBusiness było umożliwienie realizacji małej sieci firmowej przy wydatkach nie przekraczających 2 tys. USD.

Zbadali sytuację

Wprowadzenie linii produktów InBusiness poprzedzono obszernymi badaniami rynku małych firm. Wykazały one, że chociaż w firmach tych stosuje się zazwyczaj mało komputerów osobistych (zaledwie kilka do kilkunastu sztuk), to coraz częściej mogą one za pośrednictwem modemów łączyć się z Internetem. Rzadko są one łączone w profesjonalną sieć komputerową, gdyż małe firmy nie mają wystarczających funduszy na zatrudnienie osoby, która zajęłaby się jej nadzorem. Toteż firmom takim potrzebne są tanie, a jednocześnie umożliwiające łatwą rozbudowę urządzenia sieciowe, które można konfigurować w łatwy sposób. Takimi właśnie wytycznymi kierował się Intel, opracowując serię produktów InBusiness.

Wszystkie procedury dotyczące konfiguracji urządzeń maksymalnie uproszczono. Przykładowo, przygotowując do pracy urządzenie Internet Station, użytkownik odpowiada tylko na cztery pytania specjalnego programu konfiguracyjnego, wpisując nazwę dostawcy usług internetowych i numer jego telefonu oraz podając identyfikator i hasło. Pozostała część konfiguracji związana z ustawieniem routingu danych z sieci lokalnej do Internetu jest wykonywana w pełni automatycznie.

Konkurencja nie śpi

Wejście na rynek Intela z produktami sieciowymi dla małych firm to zagrożenie dla 3Coma. Jest on bowiem w stanie produkować urządzenia sieciowe mniejszym kosztem i w większych ilościach niż obecny lider tego rynku. Wprowadzenie serii InBusiness jest wyzwaniem dla firmy 3Com także w Polsce. Dotychczas praktycznie tylko ona oferowała w Polsce kompleksową linię produktów sieciowych, przeznaczonych dla małych i średnich firm.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200