Serwisy społecznościowe zdradzą twoją lokalizację

Specjaliści z politechniki w Worcester opublikowali raport, w którym zwracają uwagę na fakt, że mobilne wersje sieci społecznościowych, które korzystają z geolokalizacji ujawniają fizyczną lokalizację użytkownika. Badacze stwierdzili, że spośród 20 badanych stron każda udostępniała poufne informacje innym serwisom.

W badaniu sprawdzono 13 serwisów społecznościowych, w których istotną rolę odgrywa geolokalizacja (m.in. Brightkite, Flickr, Foursquare, Gowalla i Urbanspoon). Badacze sprawdzili też siedem tradycyjnych serwisów społecznościowych (m.in. Facebook, LinkedIn, MySpace i Twitter), które pozwalają użytkownikom na odwiedzanie swoich stron za pomocą urządzeń mobilnych.

Okazało się, że każdy z 20 badanych serwisów przekazuje prywatne informacje innym serwisom. W wielu przypadkach, przekazywane dane zawierały numer identyfikacyjny użytkownika w portalu społecznościowym. Dzięki uzyskaniu tego numeru można śledzić zachowanie danego użytkownika w Sieci i powiązać te dane z jego profilem.

Mobilne serwisy społecznościowe śledzą lokalizację użytkownika podsłuchując dane w urządzeniu mobilnym.

Według raportu tylko dwa serwisy przekazują informacje o lokalizacji innym witrynom śledzącym bezpośrednio. Sześć innych witryn przesyła unikalny identyfikator użytkownika do telefonu komórkowego, umożliwiając innym witrynom śledzenie go, nawet gdy korzysta on z innych aplikacji.

Raport nie precyzuje, którego konkretnie serwisu dotyczą jakie przypadłości. "Kombinacja informacji o lokalizacji, unikalnych identyfikatorów w urządzeniach mobilnych działają na niekorzyść prywatności użytkowników" - uważają autorzy raportu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200