Serwisowy alians 14 dostawców

14 dostawców oprogramowania, sprzętu i elementów LAN zadeklarowało na początku października br. chęć stworzenia porozumienia o nazwie TSANet (Technical Support Alliance Network). Celem porozumienia jest wzajemna pomoc przy obsłudze produktów złożonych z wyrobów wielu dostawców. A oto skład 14-tki: 3 Com, Lotus, Apple, Banyan, HP, NetFrame, Compaq, Santa Cruz Operation, SynOptics Communications, Standard Microsystems, Tricord, Wall Data i Novell.

14 dostawców oprogramowania, sprzętu i elementów LAN zadeklarowało na początku października br. chęć stworzenia porozumienia o nazwie TSANet (Technical Support Alliance Network). Celem porozumienia jest wzajemna pomoc przy obsłudze produktów złożonych z wyrobów wielu dostawców. A oto skład 14-tki: 3 Com, Lotus, Apple, Banyan, HP, NetFrame, Compaq, Santa Cruz Operation, SynOptics Communications, Standard Microsystems, Tricord, Wall Data i Novell.

Głównym problemem jest obniżenie kosztów serwisu. Wielu klientów, zwłaszcza korzystających z produktów sieciowych, sprzętu i oprogramowania pochodzącego od różnych dostawców - zaczyna skarżyć się na rosnące koszty wykrywania i usuwania błędów.

Analitycy rynku odnotowali, że w ub. roku o 37% wzrosła ilość wezwań serwisu, a o 17% wydłużył się czas połączeń telefonicznych. Koszt serwisu oprogramowania stanowi średnio 6% zysku firm sprzedających PC, a średni koszt udzielenia odpowiedzi na wezwanie serwisu wynosi 3 USD/min.

TSANet ma stworzyć centralną bazę danych w Overland Park w stanie Kansas, jako główne zaplecze dla serwisu. Baza ta wykorzysta aplikację środowiska Notes GroupWare; każdy z uczestników TSANet zainstaluje jeden egzemplarz Notes'a u siebie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200