Serwis na autowezwanie

Po stronie aplikacji na stacji roboczej użytkownicy korzystają z systemu haseł i precyzyjnie ustalanych praw dostępu do danych, gromadzonych przez urządzenia. Prawa mogą być określane ze względu na funkcje urządzenia, model i lokalizację.

Będziemy współpracować

DRM jest promowany jako uzupełnienie systemów CRM. Starając się zapewnić kompatybilność z najbardziej popularnym systemem CRM, Axeda podpisała porozumienie z Siebel Systems, które pozwoliło zintegrować aplikacje obu firm. Dzięki połączeniu możliwości monitorowania urządzeń w czasie rzeczywistym z aplikacjami CRM można niemal całkowicie zautomatyzować obsługę serwisową klienta.

Przykładowo, jeśli oprogramowanie działające w urządzeniu wysyła syg- nały o awarii, dział serwisowy jest o tym informowany przez aplikację Siebel Systems. Pracownicy serwisu mogą zdalnie wykryć przyczynę usterki i spróbować usunąć awarię. Jeśli nie jest możliwa zdalna naprawa, system automatycznie informuje odpowiednią osobę o konieczności interwencji. Zwykle użytkownik urządzenia po stwierdzeniu awarii musi poinformować dostawcę sprzętu lub firmę serwisową, która z kolei rejestruje ten przypadek w swoim systemie. Dzięki DRM skraca się czas niezbędny do przywrócenia prawidłowego działania urządzeń.

DRM może być również zintegrowany z systemami billingowymi i zarządzania stanami magazynowymi. Aplikację Wizcon, stanowiącą część pakietu Supervisor, można zintegrować z modułem SAP R/3 przeznaczonym do zarządzania obiektem i obsługi gospodarki remontowej. Umożliwia to m.in. automatyczne wczytywanie danych do systemu zarządzania produkcją.

Cena DRM jest uzależniona od liczby użytkowników oprogramowania oraz wielkości i liczby serwerów, które mogą być grupowane w klastry. Przedstawiciele Axedy deklarują, że system może obsługiwać praktycznie nieograniczoną liczbę urządzeń. Typowy projekt to koszt rzędu 250 tys. USD.

Standardowy system

Axeda DRM zbudowano z wykorzystaniem standardów przemysłowych. Serwer Enterprise zaprojektowano w technologii J2EE. Współpracuje on z większością relacyjnych baz danych.

Komunikacja przez Internet odbywa się za pośrednictwem protokołów TCP/IP, HTTP i SMTP. Informacje między urządzeniami a serwerem i z innymi systemami są wymieniane za pomocą technologii XML. System wspiera standard SOAP. Zmiana stanu maszyny jest przekazywana w postaci komunikatu XML do serwera, który następnie za pośrednictwem protokołu HTTP przesyła stosowną wiadomość do systemu CRM czy jednego z modułów ERP. Komunikacja z urządzeniami może się odbywać na dwa sposoby: bezpośrednio poprzez API urządzenia lub z wykorzystaniem standardów, takich jak Universal Plug & Play czy OLE for Process Control.

Agenty mogą funkcjonować w środowisku Windows NT embedded, 2000 i CE, Linux, VxWorks, ThreadX i QNX. Serwer Axeda Enterprise współpracuje z systemami: Windows NT i 2000 oraz Solaris.


TOP 200