Serwer z centralą PBX

Polski oddział Alcatela wprowadził do sprzedaży urządzenia OmniPCX Office - serwery o modułowej konstrukcji, łączące funkcje komunikacji głosowej, poczty elektronicznej, obsługi sieci VPN, dostępu do Internetu, serwera LAN i Voice over IP.

Polski oddział Alcatela wprowadził do sprzedaży urządzenia OmniPCX Office - serwery o modułowej konstrukcji, łączące funkcje komunikacji głosowej, poczty elektronicznej, obsługi sieci VPN, dostępu do Internetu, serwera LAN i Voice over IP.

OmniPCX są przeznaczone dla małych i średnich firm, które zamiast niezależnych central telefonicznych i sieci komputerowych mogą zainstalować zintegrowany system, oferujący pełen zestaw funkcji CTI.

OmniPCX Office jest serwerem w obudowie przemysłowej, działającym pod kontrolą Linuxa. Jest wyposażony w funkcje centrali telefonicznej, obsługującej łącza dzierżawione, ISDN, xDSL itd. (o maksymalnej przepustowości do 2 Mb/s) oraz 6-236 wewnętrznych linii telefonicznych różnego typu (telefony bezprzewodowe DECT, terminale VoIP i inne).

Oprócz typowych funkcji telekomunikacyjnych urządzenie ma wbudowany przełącznik Fast Ethernet, zapewniający w zależności od konfiguracji 8-80 niezarządzalnych portów Ethernet 10/100. Jest również wyposażone w serwer DHCP, ułatwiający rozdzielanie numerów IP. W OmniPCX Office wbudowano zasilacz awaryjny, firewall oraz serwery: poczty elektronicznej, proxy i VPN.

Alcatel pozycjonuje OmniPCX Office jako serwer telekomunikacyjny dla małych i średnich firm. Z jednej strony zapewnia on bogatsze możliwości rozbudowy i większy zestaw funkcji niż najprostsze centrale PBX Alcatel Office, z drugiej - jest znacznie tańszy i łatwiejszy w użytkowaniu niż systemy OmniPCX 4400, przeznaczone dla dużych firm.

Serwer kosztuje od 4 tys. do 100 tys. zł. Wraz z OmniPCX jest dostarczany pełen pakiet oprogramowania, którego moduły są uruchamiane po zakupieniu odpowiednich licencji.


TOP 200