Schemat etykietowania zawartości

Internet Content Rating Association, wspierana m.in. przez Microsft, AOL Time Warner i Yahoo, zaprezentowało schemat etykietowania zawartości webowej.

Internet Content Rating Association, wspierana m.in. przez Microsft, AOL Time Warner i Yahoo, zaprezentowało schemat etykietowania zawartości webowej.

Etykietowanie takie ma umożliwić użytkownikom ograniczanie dostępu do ośrodków webowych na podstawie własnych kryteriów i informacji zawartych w etykietach ICRA.

Dostawcy treści internetowych mogą generować takie etykiety (metaznaczniki dodawane do kodu źródłowego strony webowej), wypełniając kwestionariusz w ośrodku webowym ICRA. System jest bezpłatny dla dostawców zawartości. Założyciele stowarzyszenia zamierzają przede wszystkim "zaetykietować" swoje ośrodki. Według ICRA już ponad 40 tys. ośrodków webowych zostało zaetykietowanych. Kolejne 160 tys. jest tym zainteresowane.

ICRA jest niedochodową organizacją utworzoną w 1999 r. przez wiele związanych z Internetem firm i organizacji. Jej zadaniem jest promocja "samoregulującego" się Internetu. W ramach takiej promocji Yahoo zamierza zapytać dostawców zawartości internetowej, którzy przesłali swoje adresy do Yahooligans (motor wyszukujący dla dzieci), o chęć etykietowania swojego ośrodka. ICRA planuje wprowadzenie własnego oprogramowania filtrującego w II kw. przyszłego roku i ma nadzieję, że filtr ten stanie się standardową składową głównych przeglądarek webowych.


TOP 200